Scandalul caselor-pay a împărțit clienții marilor lanțuri de magazine în două tabere. Unii sunt de acord că acestea sunt mai rapide și probabil vor reduce timpul confortabil alții spun că sunt multe persoane care nu se forțează să-și scaneze singuri produsele.
Deși multe hipermarketuri din România au o zonă bine delimitată în care sunt amplasate casele self-pay, folosite de mulți clienți, chiar și de către cei în vârstă, problema înlocuirii forței umane s-a pus abia recent, după ce Auchan a anunțat că renunță la casele de cumpărături clasice.
Scandalul caselor self-pay, fără fundament economic?
Imediat au reacționat și politicienii care au spus că îi vor taxa pe cei care renunță la încasatorii umani.
PSD se gândește să vină cu o lege și sunt trei variante de lucru.
O variantă ar fi impunerea unei taxe echivalente cu contribuția pentru un salariu minim pentru fiecare casă self-pay.
Citește și: Ministerul Finanțelor implementează noul sistem pentru case de marcat cu 3 IT-iști voluntar
O altă variantă ar fi reduceri pentru cei care merg în magazine și își scanează singuri produsele.
Iar o a treia variantă ar fi ca pentru un număr de case self-pay să existe și angajați care să-i ajute pe clienți.
Consultat de Newsweek, analistul economic Adrian Negrescu a explicat că nimeni nu se poate opune tehnologizării și angajații umani nu vor fi în pericol dacă supermarketurile vor opta pentru casele de marcat self-pay.
Mai mult, suntem însoțiți de tehnologie la tot pasul, la metrou nu putem cumpăra cartele singuri, de exemplu, și în cazul fabricilor de automobile, oamenii mai au atribuții mai ales de programare a roboților.
”Gestul politicienilor de a încerca să taxeze casele de tip self pay reprezintă un demers ridicol cu iz electoral și fără niciun fel de fundament economic. Marile rețele recurg la astfel de automate pentru simplu motiv că nu găsesc oameni pentru a-și acoperi necesarul de suport.
Este o decizie care ține de business, care ține de eficientizarea activității și acei oameni care vor fi înlocuiți de casele de marcat nu rămân pe drumuri. Ei vor trece pe alte posturi.
În niciun caz nu cred că este vreun hipermarket în România care să-și permită să dea oamenii afară.
Am senzația că asităm la o adevărată vânătoare de vrăjitoare cu iz electoral, un gest stupid al unor politicieni care nu înțeleg că suntem într-o plină revoluție economică, a patra revoluție industrială în care digitalizarea și robotizarea se află în prim-plan.
Putem ajunge oare ca politicienii să taxeze suplimentar Dacia că folosește roboți pentru a fabrica automobile?
Vom ajunge să taxăm Metrorex fiindcă a adus automate pentru cartele în loc să angajeze taxatoare. Este un gest care arată lipsa de viziune a unor politicieni avizi de capital electoral și care nu văd realitatea economică în care trăim”, a comentat Adrian Negrescu.
Politica deglobalizării favorizează roboții
Robotizarea este o consecință a evoluției tehnologice pe întreg globul. Marile economii ale lumii se bazează pe roboți. Principiul este că este nevoie de forță de muncă accesibilă oriunde și oricând. Iar în actualul context geopolitic este nevoie de mai mult ca oricând ca aceste mașinării să fie puse în funcțiune.
Citește și: Alimente mucegăite sau expirate: 50 de hipermarketuri Auchan amendate, 14 închise temporar
În plus nu toată lumea respinge robotizarea. Studii recente făcute de Grand View arată că piața mondială pentru gadgeturi imaginative cum sunt camerele, senzorii și cititorii care dau putere roboților și diferitelor stadii de automatizare, a atins 16,9 miliarde de dolari în ultimul an.
Grand View a estimat că tranzacția va depăși 40 de miliarde de dolari în topul ultimului deceniu, conform getgoldupdates.com.
Avantajele și dezavantajele celor 6 sisteme de self-checkout de vânzare cu amănuntul
Utilizarea tehnologiei nu mai poate fi oprită pentru că este o evoluție a economiei. Iar în afaceri atragerea noilor oportunități este vitală.
De altfel, folosirea unui sistem de auto-checkout, de exemplu, poate diferenția un comerciant cu amănuntul de concurenți, poate optimiza procesul de finalizare a comenzii și poate atrage mai mulți clienți. Soluțiile de self-check-out au fost cheia succesului retailului de ani de zile, în special pentru magazinele alimentare și supermarketuri, se arată într-un material al sprintingretail.com.
Dar principalele aspecte pe care ar trebui să ia în considerare cei care aleg să folosească astfel de case sunt costul spațiului, eficiența acestora și experiența clientului pe care o creează. Avantajele și dezavantajele legate de aceste aspecte ar trebui să fie în centrul atenției dumneavoastră atunci când luați în considerare diferite opțiuni.
Citește și: ”Lumea merge în direcţia automatizării”, a spus ministrul Burduja despre înlocuirea casierilor
Atunci când vorbim despre eficiență ar trebui să se aibă în vedere:
- Timpi de așteptare reduși în comparație cu utilizarea unei benzi pentru casierie.
- Costuri reduse cu forța de muncă, deoarece un membru al personalului poate trece cu vederea mai multe ghișee de casă automată.
- Implicarea ridicată a clienților: cumpărătorii trebuie să scaneze codurile de bare ale produselor și să plaseze produsele într-o zonă de ambalare și, uneori, chiar să cântărească produsele.
- Un dezavantaj evident al plății automate în general este furtul din magazin.
Un magazin care are 55 -60% din tranzacții care trec prin auto-checkout se poate aștepta ca pierderile să fie cu 31% mai mari .
Cu toate acestea, cu costuri reduse, și asigurând o constantă a securității, acest procent va fi în scădere în timp.
Dar, principalul scop este atragerea clienților care vor fi mai încântați să cumpere din magazine unde nu vor fi nevoiți să stea la cozi pentru a achita produsele.