Partenerii evenimentului au fost: IULIUS, CARREFOUR ROMÂNIA, KAUFLAND ROMÂNIA
În cadrul evenimentului s-a discutat despre modul în care restricțiile, lucrul de acasă, schimbarea comportamentelor de consum au trasat o nouă direcție în piața de retail, cu provocări, dar și cu noi oportunități.
Unul dintre invitați a fost Sebastian Mahu, Head of Asset Management Iulius.
Acesta a declarat că „în pandemie, pe zona de retail, au fost ajustări în mixurile de chiriași, la nivel de proporții ocupate, s-au realizat parteneriate pentru conectarea cu mediul online și livrarea din spațiile fizice, am identificat soluții pentru segmentul HORECA pentru a amortiza impactul în activitatea lor, am creat programe de susținere a antreprenorilor locali (programul Go Local). Publicul de astăzi, deşi este dispus să cheltuiască mai mult, este mai selectiv, căutând mai ales experiențe de timp liber, şi nu doar shopping.
În ultimii doi ani, publicul care vine la shopping este atras, pe lângă varietatea de branduri, mai ales de opţiunile pe care le are în materie de entertainment, de relaxare”.
Sebastian Mahu s-a referit și la faptul că „există public și interes pentru toate tipologiile de comercial, cu avantaje și dezavantaje pentru fiecare. Online-ul a fost favorizat de pandemie si a avut o crestere spectaculoasa, insa balanta revine acum spre offline. Publicul merge prea puțin la shopping targetat pe un produs, brand sau serviciu, mai mult pentru varietate, relaxare, entertainment și experiență”.
Care sunt investițiile Iulius din 2022
„Anul acesta vom finaliza două investiţii semnificative, demarate în pandemie, la Iaşi. Este vorba despre Palas Campus, cel mai nou proiect de regenerare urbană dezvoltat de compania noastră şi conceput ca o extindere a ansamblului mixt Palas. Palas Campus reprezintă o investiţie în valoare de 120 milioane de euro şi va fi cea mai mare clădire de birouri ca suprafţă din România (54.000 mp office şi 6.000 mp retail). Tot anul acesta vom finaliza cele două proiecte Family Market din Iaşi, care sunt dezvoltate după un concept nou pentru portofoliul nostru şi care se află în diferite stadii de construcţie. Anul acesta am lansat extinderea Iulius Mall Suceava cu încă 14.000 mp de retail (40 milioane de euro investiție) și își consolidează statutul de cea mai mare destinație de shopping din nordul țării”, a spus Sebastian, Mahu Head of Asset Management Iulius.
Cifrele extinderii Iulius Mall Suceava
• Retail park – peste 14.000 mp
• 10.000 mp din Iulius Mall, reconfigurați și reamenajați
• 65.000 mp de retail în total
• 40 milioane de euro investiție în extindere
• branduri de modă internaționale, în premieră regională
• locații drive-thru
• antreprenori și producătorilor locali
• zonă de relaxare și promenadă, restaurante, cafenele tematice și terase
• zonă verde și pietonală de 10.000 mp
• aproape 800 de noi locuri de parcare; peste 2.150 de spații în total
• modernizarea intrărilor în proiect
• noi facilități pentru transportul electric, alternativ și cel public
Start lucrări: a doua parte a anului 2022.
Proiect Cluj-Napoca – reconversie Carbochim
„Am lansat cea mai mare investiție într-un proiect de reconversie urbană, de peste jumătate de miliard de euro, la Cluj-Napoca, pe platforma Carbochim. Fabrica va fi relocată anul acesta în fosta hală Tricotaje Someșul, iar peste 5 milioane de euro vor fi investite în relocarea, modernizarea și retehnologizarea unității de producție, a cărei activitate nu va fi întreruptă. Proiectul presupune o suprafață amenajată de peste 19 hectare. Noul proiect transformă această suprafață într-o parte activă a orașului, prin integrarea celei mai mari suprafețe de retail din țară, de peste 115.000 mp * 400 magazine și a unui centru cultural dedicat artelor performative. Va avea infrastructură pentru evenimente și promovarea antreprenorilor (amfiteatru în aer liber, sală de teatru și cinematograf, facilități coworking)”, a declarat Sebastian Mahu.
Mai multe despre evenimentul „#2022 SUMMIT DE AFACERI Remodelarea industriei de retail în perioada post-pandemie” puteți citi AICI