Secretul maşinilor cu nume ciudate care invadează România. De unde sunt acestea?

DE Florin Budescu | Actualizat: 18.10.2024 - 11:43
Secretul maşinilor cu nume ciudate care invadează România. De unde sunt acestea? - Foto: Wikimedia/Quzhouliulian/CC BY-SA 4.0
Secretul maşinilor cu nume ciudate care invadează România. De unde sunt acestea? - Foto: Wikimedia/Quzhouliulian/CC BY-SA 4.0
Secretul maşinilor cu nume ciudate care invadează România. De unde sunt acestea? - Foto: Wikimedia/Alexander-93/CC BY-SA 4.0
Secretul maşinilor cu nume ciudate care invadează România. De unde sunt acestea? - Foto: Wikimedia/Alexander-93/CC BY-SA 4.0

Secretul maşinilor cu nume ciudate care invadează România. De unde sunt acestea? Te-ai imaginat vreodată la volanul unui Leapmotor confortabil? Sau la cel al unui Lynk&Co?

SHARE

Secretul maşinilor cu nume ciudate care invadează România. De unde sunt acestea? Te-ai imaginat vreodată la volanul unui Leapmotor confortabil? Sau la cel al unui Lynk&Co? Ei bine, acum se poate.

Iar preţurile sunt bune. Este un gigant economic care a pornit invazia asupra Europei şi vizează inclusiv România, pentru că are nişte preţuri care sfidează concurenţa.

Secretul maşinilor cu nume ciudate care invadează România. De unde sunt acestea?

Iar asta nu numai în domeniul auto, ci în multiple domenii: China. Este efectiv puzderie. Şi vor fi şi mai multe mărci. Observi asta în trafic: începi să vezi pe grila de radiator tot felul de sigle noi, iar pe spatele maşinii apar inscripţionări inedite.

România a devenit un punct de interes pentru investitorii chinezi din industria auto, după o pauză de peste un deceniu de la sosirea anterioară. Investițiile chinezilor sunt însă mici și vin într-un moment prost al pieței auto, relevă analiza Profit.ro.

MG, Geely, Leapmotor, Lynk&Co sunt mărcile chinezești care au decis să-și deschidă reprezentanțe în România, într-o perioadă în care China face toate eforturile posibile pentru a intra în Europa pe toate canalele posibile.

Citeşte şi: Piața auto intră într-o altă era. Maşini care „înoată” şi volane dreptunghiulare

Există de asemenea un interes major și din partea BYD, cel mai mare producător chinez de automobile NEV (electrice și hibrid) și singurul rival al Tesla la nivel global.

Chiar dacă în ultimii ani interesul pentru România a fost timid, companiile chineze fiind interesate în special de piețele nordice, datorită cererii mari de vehicule electrice.

Dar și de marile piețe, Germania, Franța, Spania, în acest moment pare că reprezentanții Chinei sunt deciși să debarce pe orice piață care are potențial de creștere.

Citeşte şi: „Explozie” de mașini cu încărcare la priză, în China. Europa e pe minus, SUA, ușor pe plus

Primii care au rupt embargoul impus României au fost cei de la SAIC, cu brandul MG (care parcă te păcăleşte că e GM, de la General Motors, dar scris invers, dar duce şi cu gândul la MGM).

Acesta este adus în România de grupul de firme care importă și distribuie și marca sud-coreeană Kia.

Cei de la MG au profitat de lansarea timpurie, de la finalul lui 2023, și au prins primele vânzări chiar pe programul Rabla din luna martie 2024.

Hibridul e secretul

Așa au reușit să se apropie de 1.500 de vehicule înmatriculate în primele opt luni ale acestui an, un volum comparabil cu cel al Peugeot sau Nissan, pe piața românească de automobile.

Secretul din spatele acestor cifre nu este, însă, modelul electric MG4, ci mai ales modelul hibrid ZS, un SUV cu un succes important de piață și în vestul Europei.

După MG, a urmat în toamna acestui an al doilea val de lansări, în mijlocul căruia s-a aflat Leapmotor.

Hop şi Stellantis!

Marca chineză care s-a remarcat cu propriile soluții tehnologice pe platformele folosite la mașinile sale electrice a fost adusă în Europa de Stellantis, prin intermediul parteneriatului încheiat cu compania chineză.

În acesta, de altfel, grupul Stellantis a cumpărat un pachet important de acțiuni (21%). Două modele au fost adus în primele 10 țări alese, între care și România: T03, un city-car, și C10, un SUV mediu.

Secretul maşinilor cu nume ciudate care invadează România. De unde sunt acestea? - Foto: Wikimedia/Alexander-93/CC BY-SA 4.0

Ambele sunt electrice și au prețuri la nivelul inferior al segmentului din care face parte fiecare. T03 este concurent direct cu Dacia Spring.

Puţin mai bun, dar nu foarte

Dar prețul de lansare nu lasă loc de concurență, pentru că, la un nivel de 19.900 de euro, unul dintre cele mai ridicate din regiune (în Franța și Italia s-a lansat la 18.900 de euro), modelul este cu 3.000 de euro mai scump decât Spring.

O sumă care, teoretic, este justificată de bateria ceva mai mare și motorul mai puternic cu 10 kW, însă pe o piață în frânare diferența va fi decisivă în fața clienților.

Celălalt model încă nu a fost lansat, dar urmează și este cunoscut și prețul pentru Europa, 34.900 de euro, care nu va fi cu mult diferit în România. Şi stai, că mai e şi mania BYD...

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te