„Strategie” de dezvoltare: Taxă de 5€/pasager, pe al doilea cel mai mare aeroport din România

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 12.11.2024 - 14:23
„Strategie” de dezvoltare: Taxă de 5€/pasager, pe al doilea cel mai mare aeroport din România - Foto: Facebook/Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj
„Strategie” de dezvoltare: Taxă de 5€/pasager, pe al doilea cel mai mare aeroport din România - Foto: Facebook/Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj
„Strategie” de dezvoltare: Taxă de 5€/pasager, pe al doilea cel mai mare aeroport din România - Foto: Facebook/Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj
„Strategie” de dezvoltare: Taxă de 5€/pasager, pe al doilea cel mai mare aeroport din România - Foto: Facebook/Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj

„Strategia” de dezvoltare pentru al doilea cel mai mare aeroport din România se bazează pe cofinanțarea călătorilor. Începând cu 1 noiembrie 2024, toți pasagerii care decolează, mai puțin cei aflați în tranzit și copiii sub 2 ani, sunt obligați să plătească o taxă de 5€/.

SHARE

Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” a introdus o „taxă de dezvoltare” de 5€/pasager, timp de 4 ani, pentru fiecare călător care pleacă de pe aeroportul din Cluj.

Citește și: Bulgaria își face aeroport de 5 stele. România promite unul nou de 15 ani

„Strategie” de dezvoltare: Taxă de 5€/pasager, pe al doilea cel mai mare aeroport din România

Începând cu data de 1 noiembrie 2024 și până la data de până la data de 31 decembrie 2028, al doilea cel mai aglomerat aeroport din România a introdus o „taxă de dezvoltare”, în valoare de 5 euro pentru fiecare pasager care decolează de la Cluj Napoca. 

Această măsură este menită să sprijine financiar investițiile și proiectele de dezvoltare ale aeroportului „Avram Iancu” din Cluj Napoca, conform strategiei pe termen lung, se arată în justificarea aeroportului.

Noul tarif este deja inclus în biletele de avion achiziționate de pasagerii companiilor aeriene care zboară de la aeroportul din Cluj Napoca, informează boardingpass.ro.

„Taxa de dezvoltare„ nu va fi percepută pentru pasagerii în tranzit, precum și pentru copiii mai mici de 2 ani, potrivit documentelor oficiale. 

Citește și: Experiența unui american după ce trebuia să decoleze din Otopeni. „Cel mai prost aeroport”

Strategia de dezvoltare a aeroportului „Avram Iancu” din Cluj Napoca constă în construirea unui terminal de pasageri nou, a unei noi piste de aterizare/decolare de 3.500 metri și a unui nou turn de control în colaborare cu ROMATSA.

De asemenea, aeroportul are în plan dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal de pasageri şi marfă, implementarea etapei a doua pentru iluminarea platformei și realizarea unui parc fotovoltaic.

Companiile aeriene care contribuie semnificativ la traficul de pasageri al aeroportului vor putea beneficia de o serie de reduceri:

10% reducere dacă transportă între 250.001 și 300.000 de pasageri/an.

20% reducere dacă transportă între 300.001 și 350.000 de pasageri/an.

30% reducere dacă transportă între 350.001 și 400.000 de pasageri/an.

40% reducere dacă transportă între 400.001 până la 500.000 de pasageri/an.

50% reducere dacă transportă peste 500.000 de pasageri/an.

Pentru a încuraja creșterea traficului aerian, companiile aeriene care reușesc să aducă un număr suplimentar de cel puțin 300.000 de pasageri anual, în comparație cu traficul din anul precedent, vor beneficia de o reducere suplimentară de 30% pentru tariful de dezvoltare.

Această reducere se aplică doar pentru numărul suplimentar de pasageri, însă, condițiile suplimentare asociate pot fi aplicate simultan cu stimulentele financiare oferite companiilor care deschid noi destinații.

Astfel, reducerile devin cumulative, încurajând companiile aeriene să contribuie la extinderea rețelei de zboruri spre și dinspre aeroportul din Cluj Napoca.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te