Umbrărescu renunță la Centura Galați pentru că nu scoate profit. În 2022, a câștigat 27.000.000 €

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 29.01.2024 - 14:18
Umbrărescu renunță la Centura Galați pentru că nu scoate profit. În 2022, a câștigat 27.000.000 € - Foto: puterea.ro
Umbrărescu renunță la Centura Galați pentru că nu scoate profit. În 2022, a câștigat 27.000.000 € - Foto: puterea.ro

Umbrărescu renunță la Centura Galați pentru că nu scoate profit. Firmele „Regelui asfaltului” construiesc însă 58% din infrastructura rutieră din România aflată în lucru la ora actuală, iar în 2022 a raportat un profit de net de peste 27.000.000 €.

SHARE

UMB, constructorul român de autostrăzi patronat de Dorinel Umbrărescu, a solicitat CNAIR rezilierea amiabilă a contractului pentru proiectarea și execuția Centurii Galați (Centura Mare), cu o lungime de 33 de kilometri.

Contractul finanțat de la bugetul de stat și semnat înainte de alegerile din 2020 are o valoare de 705 milioane lei, sub estimarea CNAIR de 900 milioane de lei. 

UMB a făcut solicitarea de reziliere amiabilă a contractului în august 2023, dar apare în informarea oficială a CNAIR din luna decembrie 2023. Iar datele rezilierii încă nu au fost stabilite de CNAIR. 

"În data de 22.08.2023, antreprenorul a solicitat încetarea de comun acord a contractului. În data de 7.09.2023, beneficiarul a transmis răspunsul său antreprenorului cu privire la încetarea contractului. Până în prezent, CNAIR nu a primit niciun răspuns", se arată în document, care nu precizează răspunsul dat de CNAIR solicitării UMB, relatează viata-libera.ro.

Citește și: Umbrărescu, constructorul A7 care a explodat, are oraș privat și vilă cât „Casa Poporului”

Varianta de ocolire a municipiului Galați, cunoscută și ca Centura Mare, se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci - Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2 B înainte de vama Galaţi - Giurgiuleşti. Pe traseul de 33 de kilometri sunt 34 de poduri și pasaje, cu o lungime totală de 4,4 kilometri.

Constructorul UMB, catalogat drept „neserios” de Grindeanu

În toamna lui 2023, prezent la Galați, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că se va rupe contractul pentru Centura Mare, contract "unde au fost niște domni care au semnat pe repede înainte".

"Suntem aproape siguri că la Galați vom aplica aceeași soluție ca la Timișoara, unde am avut un constructor neserios. S-a reziliat și în aproape două luni s-a reluat licitația. Vom rupe acest nod gordian, să începem efectiv lucrul", a declarat Grindeanu, la acea vreme.

Citește și: Umbrărescu, care construia Autostrada 7, a „șantajat” CNAIR. Profitul, crescut de 1.300 ori în 5 ani

Președintele Consiliului Județean Galați spune că rezilierea amiabilă este doar dorința lui Umbrărescu

Președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, a declarat, pentru viata-libera.ro, că „rezilierea amiabilă a contractului este doar dorința domnului Umbrărescu. Urmează ca săptămâna viitoare, cel mai probabil miercuri, să mă întâlnesc cu domnul ministru Grindeanu, să vedem cum vom proceda în continuare.

În momentul de față, știu că domnul Umbrărescu trebuie să facă centura Galațiului. Nu am acum mai multe detalii, dar centura Galațiului trebuie să se realizeze.

Miercuri mă voi întâlni cu domnul ministru Grindeanu și vom discuta concret despre tot ce trebuie făcut pentru ca proiectul centurii Galațiului să fie dus la bun sfârșit".

Umbrărescu a câștigat peste 27.000.000 € net în 2022

Dorinel Umbrărescu este patronul firmelor care execută peste 440 de kilometri din autostrăzile aflate acum în lucru țară și 58% din toată viitoarea infrastructură rutieră. 

UMB Spedition a avut în 2022, de exemplu, o cifră de afaceri de 2.138.016.711 lei (427.600.000 euro) și a înregistrat un profit net de 137.865.546, adică de peste 27.500.000 euro, conform datelor raportate la Registrul Comerțului. 

CNAIR, șantajat de Umbrărescu în 2022

Umbrărescu a  ajuns atât de puternic încât a șantajat CNAIR. În iulie 2022, Umbrărescu a fost nemuțumit de faptul că CNAIR promite constructorilor de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor.

El a amenințat că oprește lucrările pe șantiere. Umbrărescu a notificat CNAIR că vrea renegocierea contractelor de construcție de autostrăzi urmare a creșterii accelerate a materialelor de construcții. Newsweek i-a cerut un punct de vedere lui Umbrărescu, fără răspuns.

Citește și: Compania care amenința CNAIR că oprește lucrările își asumă 400 km de autostradă în 30 de luni

CNAIR a răspuns solicitării Newsweek susținând că „UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permament măsuri pentru a sprijini toți constructorii care au contracte în derulare”.

Răspunsul împăciuitor al CNAIR este mai jos:

Citește și: Umbrărescu, „regele asfaltului” ce închide 36% din șantierele de autostrăzi: 6 milioane € profit

CNAIR a precizat, în final, că UMB Spedition va renunța la solicitările de reziliere după ce Guvernul va aproba respectiva Ordonanță pentru ajustarea prețurilor.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te