Un lanț de supermarketuri din România ar putea fi cumpărat de un concurent. Prețul: 1 miliard $

DE Florin Budescu | Actualizat: 16.10.2023 - 17:10
Un lanț de supermarketuri din România ar putea fi cumpărat - Foto: PXHere/CC0
Un lanț de supermarketuri din România ar putea fi cumpărat - Foto: PXHere/CC0

Un lanț de supermarketuri din România ar putea să fie cumpărat de un concurent. Mid Europa Partners a ieşit din nou în piaţă şi caută un cumpărător care să plătească peste 1 miliard de euro, pentru reţeaua de retail Profi.

SHARE

Fondul de investiţii polonez a mandatat bancherii de investiţii de la Citi să găsească un cumpărător pentru profi.

Un lanț de supermarketuri din România ar putea fi cumpărat

Mai mulţi jucători strategici vizează reţeaua de peste 1.600 de magazine. Este vorba atât despre companii deja prezente pe plan local, precum Ahold Delhaize (proprietarul Mega Image), Auchan şi Carrefour, cât şi despre altele.

Retaileri polonezi, precum Biedronka, Dino sau Zabka, au şi ei România pe lista de planuri de M&A (adică mergers & acquisitions, adică fuziuni şi achiziţii).

Fondul de private equity Mid Europa Partners a mandatat banca de investiţii Citi, pentru a găsi un cumpărător, pentru reţeaua de magazine Profi.

Citeşte şi: Kaufland, Mega Image şi Carrefour din Capitală, amendate de ANPC pentru marfă neconformă

Este unul dintre cei mai mari retaileri de pe plan local, din perspectiva cifrei de afaceri (2,4 miliarde de euro, anul trecut), dar şi din perspectiva reţelei (peste 1.600 de magazine), conform ZF.

Fondul, care ţinteşte să obţină peste 1 miliard de euro din această vânzare, nu se află la prima încercare de a face un exit din acest business, însă până acum discuţiile nu au fost finalizate cu o înţelegere concretă.

Citeşte şi: Care sunt firmele care fac profituri uriașe în România. Trei dintre ele domină piața

Mid Europa Partners a intrat în acţionariatul Profi la finalul anului 2016, când a plătit peste 530 de milioane de euro, pentru retailerul care avea atunci cam 500 de supermarketuri şi magazine de proximitate modernă.

Vânzătorul a fost un alt fond, Enterprise Investors. La momentul acela a fost cea mai mare sumă plătită de un investitor financiar, pentru o companie din România.

În ultimii şapte ani (din anul 2016, până în anul 2022), businessul Profi s-a triplat, ca şi reţeaua sa de magazine.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te