434 de magazine din toată lumea, ale unui cunoscut reitailer de modă vor fi închise. Decizia vine ca urmare a unor provocări economice care au dus la schimbări în comportamentul cumpărătorilor.
Retailerul este cunoscut și în România, acesta având magazine de haine în mai toate mall-urile din țară.
De altfel, există un trend în toată lumea, de eficientizare a afacerilor, fie că este vorba despre magazine de haine, de mobilă, de fabrici, etc.
Newsweek a scris de multe ori despre astfel de decizii ale unor antreprenori români sau străini. Nici sectorul bugetar nu scapă de restructurări la noi în țară. Sute de oameni din instituții și companii de stat, inclusiv din Parlament și Guvern, pleacă acasă.
Un mare retailer de modă, prezent și în România, închide 400 de magazine. 1.300 de angajați pleacă
Retailerul de modă care a anunțat restructurări masive, a înregistrat un profit crescut în anul 2024, cu 8,5% mai mare față de anul 2023. Cu toate acestea a decis să închidă sute de magazine fizice din toată lumea.
Este vorba despre multinaționala spaniolă Inditex, cunoscută pentru branduri precum Zara, Massimo Dutti și Bershka.
Citește și: Un retailer de mobilă își închide două mari magazine. Angajații, trimiși acasă
Decizia care-i vizează pe 1.300 de angajați, vine într-un context economic marcat de schimbări în comportamentul consumatorilor, digitalizare și noile tendințe de consum.
În ciuda închiderii unor locații importante, Inditex nu se confruntă cu pierderi financiare semnificative. De fapt, compania a înregistrat o creștere a profitului net de 8,5% în anul 2024 față de 2023, ajungând la 4,449 miliarde de euro, scrie stiridiaspora.ro.
Un mare retailer de modă, prezent și în România, închide 400 de magazine. 1.300 de angajați pleacă - Foto: Profimedia images (rol ilustrativ)
Citeşte şi: O mare unitate industrială îşi întrerupe activitatea. În joc sunt 600 de salariaţi
Retailerul are vânzări în creștere
Conform rapoartelor economice ale companiei, vânzările au fost în creștere, ajungând la 27,422 miliarde de euro în primele 9 luni ale anului 2024, o creștere de 7,1% față de aceeași perioadă din 2023.
Acum, Inditex a ales să închidă magazinele mai puțin profitabile și să-și concentreze prezența în marile centre comerciale, care sunt mai atractive din punct de vedere economic și mai populare în rândul consumatorilor.
Citește și: Un cunoscut magazin de haine pune lacătul pe ușă. Ținute, vândute la jumătate de preț
Astfel, compania preferă să păstreze locațiile din marile orașe și centre comerciale, care atrag un număr mare de clienți, în detrimentul magazinelor din orașele mici sau zonele periferice.