Printre acestea se regăsesc aspecte care ţin de admiterea în colegiile de prestigiu, posibilitatea elevilor ”capabili de excelenţă” de a promova doi ani de studiu într-un an şcolar, dar şi posibilitatea ca elevii olimpici să fie înscrişi la liceu fără a mai susţine Evaluarea Naţională sau examen de admitere.
Sorin Cîmpeanu a participat la o dezbatere alături de alţi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi reprezentanţi ai 211 colegii naţionale.
Dezbaterea, sub egida pachetului legislativ „România Educată”, a clarificat punctual transformări pe care le generează aplicarea măsurilor de reformă din proiectul de lege privind educaţia, scrie News.ro.
Astfel, printre propuneri se numără aceea ca „elevii capabili de excelenţă” să poată promova doi ani de studiu într-un an şcolar, la decizia unităţii de învăţământ şi pe baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei.
Citește și: VIDEO Coadă de zeci de metri la un fast food din Iași: A dat shaorma pe gratis abonaților Tik Tok
De asemenea, una dintre modificări vizează posibilitatea ca absolvenţii clasei a VIII-a să poată fi înscrişi în clasa a IX-a fără susţinerea Evaluării Naţionale sau a concursului de admitere la colegiul naţional şi peste numărul maxim de elevi cuprins în respectiva formaţiune/clasă, dacă au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa naţională a olimpiadelor şcolare organizate şi finanţate de Ministerul Educaţiei sau au obţinut premiile I, II sau III la competiţii internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei.
Unul dintre subiectele de dezbatere vizează posibilitatea ca acele colegii naţionale care înfiinţează clase de excelenţă să obţină statutul de ”unitate-pilot de excelenţă”, prin ordin al ministrului Educaţiei, procedura de acordare a acestui statut urmând a fi aprobată prin ordin al ministrului Educaţiei, la propunerea Centrului Naţional de Excelenţă.
De asemenea, în unităţile-pilot de excelenţă se vor putea desfăşura activităţi suplimentare de învăţare cu elevii capabili de excelenţă.
”Elevii înscrişi în formaţiunile de studiu din aceste unităţi beneficiază de programe educative care le respectă particularităţile de învăţare şi de orientare a excelenţei. Aceste programe vizează aprofundarea învăţării şi presupun gruparea pe abilităţi, respectiv îmbogăţirea curriculumului cu noi domenii de mentorat şi transfer de competenţă, de accelerare a promovării, conform ritmului individual de învăţare. Resursele umane, curriculare, informaţionale, materiale şi financiare pentru susţinerea elevilor capabili de excelenţă se asigură de Ministerul Educaţiei, prin DJIP/DMBIP, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Educaţiei”, notează ministrul Educaţiei în postarea de pe reţeaua de socializare.
Citește și: Reconstituirea cazului avocatului Felecanu: Noaptea în care și-a aruncat iubita de la etaj
O altă propunere vizează alocare resurselor necesare pentru organizarea activităţii de pregătire a loturilor olimpice naţionale, judeţene sau ale municipiului Bucureşti.
”Apreciez, de asemenea, faptul că, în cel mai scurt timp posibil, «Asociaţia Colegiilor Centenare» va transmite un punct de vedere consolidat asupra modalităţii de organizare a concursului propriu de admitere, în acord cu solicitarea formulată vreme de mulţi ani, dar mai ales în acord cu punctele de vedere formulate şi concluziile regăsite în Raportul final al Proiectului «România Educată»”, mai scrie ministrul Educaţiei.