În România, se fac lucrări de infrastructură de „calitate”. Dacă „Golden Gate”-ul de la Brăila a fost asfaltat de 4 ori într-un an, în zona Oradea se repară și se reasfaltează cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate doar de câteva luni.
În România se poate spune că avem o „autostradă blestemată”. La 20 de ani de la prima lopată, nu e gata. Și mai durează câțiva ani.
Primul drum de viteză inaugurat în 2024 în România are 19 km, dar doar 13 km sunt drum expres veritabil, restul fiind profil DN 2x2 cu separator median. „Minune”, însă, e gata în termen. Iar România ajunge, astfel, la 1.088 km de „autostradă”.
Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează aproape deloc de 11 ani, de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel. CNAIR caută însă firmă de pază care să aibă grijă de grinzile „părăsite” pe șantiere.
Peste 40 de elemente de muniţie, între care proiectile de mare calibru, toate în stare de funcţionare şi datând din Doilea Război Mondial au fost descoperite, în ultimele zile, în timpul realizării unor săpături la reţeaua de canalizare a localităţii bihorene Biharia.