În România se poate spune că avem o „autostradă blestemată”. La 20 de ani de la prima lopată, nu e gata. Și mai durează câțiva ani.
Licitația pentru un tronson abandonat din 2013 al Autostrăzii Transilvania a fost relansată în ianuarie 2023 și suspendată de CNAIR după nici trei luni pline.
Lucrările la drumul de legătură Centura Oradea - Autostrada Transilvania (A3), cu o lungime de 18,96 kilometri, din care 13 kilometri la profil de drum expres, au început în aprilie și șoseaua a început deja să prindă contur.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Chiribiș – Biharia din A3 a fost semnat în iunie 2020 pentru 326,51 de milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 de milioane de euro).
Lotul Autostrăzii Transilvania între Biharia și Chiribiș se termină într-un munte de pământ. Asta, în timp lucrările sunt blocate, iar CNAIR nu dă semne că îi pasă.