A patra licitație pentru tronsonul cuprins între Suplacu de Barcău și Chiribiș din Autostrada Transilvania a fost suspendată de CNAIR.
Miercuri, 15 martie, trebuia să fie ultima zi de depunere a ofertelor.
Citește și: Prețurile mașinilor noi în România, față de Germania și alte 4 țări. Diferențe mari, și de 9.000 €
„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor!
Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA).
Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare.
Citește și: VIDEO Industria auto din Rusia „duduie”. Moskvich se laudă că a vândut 86 de mașini în 2 luni
Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol, șeful CNAIR, la începutul anului, conform monitorulcj.ro.
Licitația pentru un tronson abandonat din 2013, suspendată
Dar clarificările solicitate de constructori a determinat CNAIR să suspende procedura, la nici trei luni pline de la relansare.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat că, după ce se vor oferi răspunsurile la clarificările cerute de companii, procedura de atribuire a lucrărilor prin licitație va fi reluată, relatează ebihoreanul.ro.
Lucrările lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș au fost abandonate în 2013, după rezilierea contractului cu Bechtel. Tronsonul fusese construit aproape 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume.
Ulterior, CNAIR a mai atribuit lucrările, în 2015, unei asocieri de firme din Spania, care însă nu s-a mobilizat, așa că în 2016 contractul a fost reziliat.
Pe de altă parte, pentru tronsonul Chiribiș-Biharia (28,55 km), licitația lansată de CNAIR anul trecut a adunat cinci oferte, de la constructori din România, Turcia, Austria și Ungaria: Construcții Erbașu SA; asocierea Duna Group International KFT, ING Service SRL, Duna Construcții Ro SRL; Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret As; asocierea Precon Transilvania SRL, Citadina 98 SA; asocierea Strabag SRL, Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA, informează ebihoreanul.ro.