23 de mașini electrice au fost supuse la „Testul Frigului” în Norvegia, de către NAF (Federația Automobilului din Norvegia, un fel de ACR). Experimentul a fost făcut pe 31 ianuarie 2024, la temperaturi între -2 și -10 grade Celsius. Iar autonomia reală a fost și cu 32% mai mică.
Mașini electrice cu autonomie oficială decentă, peste 300 de kilometri, și la prețuri accesibile nu prea există deocamdată, chiar dacă, în ultima vreme, acestea au început să se mai ieftinească și automobilele pe benzină și motorină s-au scumpit mult.
Un grup de pasionați de mașini electrice a realizat un test de autonomie pe autostradă cu 6 modele Tesla, un BMW iX3, o Skoda Enyaq și un Hyundai Kona Electric. „Surpriză”, doar 3 din cele 9 mașini electrice au trecut de pragul de 300 de kilometri la o viteză de 135 km/h.
Hyundai a stabilit un nou record de autonomie 100% electrică. Trei Hyundai Kona Electric au parcurs, în trei zile, 1.018 km, 1.024 km și, respectiv, 1.026 km. Testul s-a desfășurat în condiții speciale, însă, nu în trafic, pe circuitul Lausitzring din Germania.