Miniștrii UE au fost de acord să atenueze propunerea Comisiei Europene privind normele de poluare Euro 7, după ce constructorii auto și opt țări, printre care și România, au declarat că modificările ar putea deturna investițiile de la vehiculele electrice.
Comisia Europeană a prezentat o propunere de reducere a poluării aerului la autovehiculele noi vândute în UE prin adoptarea normelor Euro 7. Propunerea Comisiei va fi înaintată Parlamentului European și Consiliului în vederea adoptării acesteia de către colegislatori.
Norma de poluare Euro 7 pentru autovehicule, ce ar trebui să intre în vigoare în UE din 2025, nu a fost încă detaliată. Potrivit unor documente obținute de presa germană însă, aceasta ar putea fi și de trei ori mai drastică decât Euro 6d, nici hybrid-ele neputându-le respecta.
În Europa, normele de poluare impuse industriei auto sunt modificate permanent, mai des decât în alte industrii și devin din ceea în ce mai drastice. Iar norma Euro 7, așteptată să intre în vigoare până în 2025, ar putea semna decesul sistemelor de propulsie clasice.