Din ce în ce mai mullți producători auto sunt îngrijorați de vânzările slabe de mașini electrice și își recalibrează strategiile. Șeful Volkswagen, unul dintre cei mai mari constructori de mașini electrice, spune că încă e nevoie de mașini hybrid, de tehnologie de tranziție.
Prima mașină electrică făcută în România e plug-in hybrid, adică se încarcă la priză dar are și motor termic, și vine de la Craiova. Este vorba despre o autoutilitară ușoară (LCV) care dispune de 150 de cai putere și oferă o autonomie 100% pe baterie de până la 110 kilometri.
Constructorul chinez BYD se laudă că e primul din lume care depășește pragul de 6 milioane de mașini electrice și plug-in hybrid. Tesla speră să atingă aceeași cifră în primele luni din anului 2024.
Suntem sau nu pregătiți, trecem la mașini electrice. „Revoluția“ electrificării automobilelor a început de câțiva ani buni și deja viitorul mobilității electrice nu pare chiar „roz“, din cauza dezvoltării greoaie a infrastructurii de încărcare.
Electrificarea automobilelor dă peste cap ierarhiile din industria auto. Chinezii sunt pricipalii furnizori de baterii la nivel global, iar constructorul BYD a devenit în 2022 cel mai mare producător de mașini cu încărcare la priză din lume. La 100% electrice, e pe doi.