Ciucă, despre proiectul pentru București asumat cu Nicușor Dan: Cetățeanul trebuie să fie în centru. ”Venim pe toate acestea, pe baza unui proiect pe care l-am asumat împreună cu Primarul General al Capitalei.”
În premieră, se poate spune, speranța bucureștenilor branșați la sistemul centralizat de termoficare la apă caldă și căldură e pe trend ascendent. Sunt zeci de șantiere deschise de fostul RADET. Dar, există și un preț: traficul. E paralizat și va fi coșmar când începe școala.
Bucureștiul e singura capitală UE fără o centură civilizată. DNCB e un dezastru. Se lucrează, dar Ministerul Transporturilor nu a reușit să modernizeze nici jumătate din Centura Bucureștiului. În paralel, Primăra Capitalei vrea Master Plan Velo cu piste de 2 m pentru biciclete.
O companie care modernizează liniile de tramvai din Capitală amenință Primăria Municipiului București că va sista lucrările din cauza neplății facturilor. Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a participat la lansarea acestor lucrări. El mizează pe transportul în comun cu tramvaie.
Bucureștiul poate fi supranumit și „Capitala subvenționaților”. Circa jumătate din locuințe sunt racordate la sistemul centralizat de încălzire unde Primăria Capitalei acoperă 70% din costul energiei. Câți bani „mănâncă” subvenția gigacaloriei? 2,2 miliarde € în 12 ani.