Chinezii, prinși la furat fier vechi, din nave scufundate acum 80 ani. Cum au fost pedepsiți

DE Florin Budescu | Actualizat: 04.07.2024 - 19:49
Chinezii, prinși la furat fier vechi, din nave scufundate acum 80 ani. Cum au fost pedepsiți - Foto: picryl/CC0
Chinezii, prinși la furat fier vechi, din nave scufundate acum 80 ani. Cum au fost pedepsiți - Foto: picryl/CC0

Chinezii, prinși la furat fier vechi, din nave scufundate acum 80 ani. Cum au fost pedepsiți. O navă chineză a fost prinsă furând o epavă britanică din al Doilea Război Mondial, anul trecut, şi a fost confiscată acum din nou.

SHARE

Chinezii, prinși la furat fier vechi, din nave scufundate acum 80 ani. Cum au fost pedepsiți. O navă chineză a fost prinsă furând o epavă britanică din al Doilea Război Mondial, anul trecut, şi a fost confiscată acum din nou, pentru acte ilegale.

În cadrul unei acțiuni recente de reprimare a activităților maritime ilegale ale Chinei, forțele de ordine și personalul naval malaezian au reținut nava chineză de salvare MV Chuan Hong 68, la 1 iulie, pentru operațiuni ilegale.

Chinezii, prinși la furat fier vechi, din nave scufundate acum 80 ani. Cum au fost pedepsiți

Nava, implicată anterior în extragerea ilicită de fier vechi de pe epavele HMS Prince of Wales și HMS Repulse, din al Doilea Război Mondial, a fost reținută de această dată, pentru încălcări existente în documentele de la bord.

Informația despre reținere a apărut online, fiind dată pentru prima dată de un utilizator X, pe nume Elizabeth Vstx. Utilizatorul a postat fotografii, care arată cum Agenția Malaeziană de Aplicare a Legii Maritime (MMEA) abordează și reține MV Chuan Hong 68, în largul coastei Tanjung Hantu, în statul Perak.

Locația se află pe partea opusă a Strâmtorii Malacca, față de zona anterioară de operare a navei, și la aproximativ 300 de mile marine nord-vest de Singapore. Inspecția MMEA a arătat că MV Chuan Hong 68 transporta 60 de cisterne de GPL neînregistrate, fiecare cântărind 14 kg.

Citeşte şi: FOTO China face manevre militare periculoase și provocatoare în jurul Taiwanului

Echipajul navei era format din 20 de chinezi, 20 de cetățeni din Bangladesh și un cetățean malaezian. Nava a fost reținută pentru neprezentarea documentelor originale ale navei, lipsa autorizației portuare și nereguli în echipaj.

Nava este investigată în temeiul Ordonanței privind transporturile maritime comerciale din 1952 și al Legii privind mărfurile controlate din 1961. Pe baza fotografiilor, se pare că macaraua de pe navă a fost vopsită recent, de la reținerea sa, în luna mai a anului trecut.

Deși de data aceasta nu s-a găsit nici un deșeu metalic ilegal, prezența acestei nave în apropierea epavei din cel de-al Doilea Război Mondial a stârnit îngrijorări semnificative. Agenția malaeziană a subliniat importanța respectării legislației maritime, pentru a preveni reținerile.

Citeşte şi: China pregătește arme biologice pentru exterminarea dușmanilor. Spionii strâng informații genetice

"Malaysian Maritime insistă asupra comunității maritime să respecte întotdeauna legile stabilite, pentru a evita luarea de măsuri", a spus agenția.

Vorbind pentru EurAsian Times, Pooja Bhatt, un expert în securitate maritimă, a declarat: "Nava chineză de salvare Chuan Hong 68 este implicată într-un incident interesant, dar nu unic, în care proprietarii navelor folosesc zonele gri ale legislației maritime internaționale, pentru a întreprinde activități ilegale.

Foto: picryl/CC0

În timp ce nava era o navă de salvare, care transporta instrumente suspecte, cum ar fi butelii GPL,, care ar putea fi utilizate pentru tăierea cu gaz a metalelor, pe mare, nava, în sine, nu a fost găsită făcând nici un act de acest fel."

Citeşte şi: Poate Japonia profita de tensiunile dintre China și Vest?

Bhatt a subliniat: "În același timp, aceasta a fost localizată strategic chiar în afara limitelor teritoriale, astfel încât statul de coastă nu poate avea drepturi jurisdicționale absolute împotriva ei. Cu toate acestea, autoritățile malaeziene au adus navei alte acuzații, cum ar fi lipsa documentelor și a autorizațiilor adecvate, și au arestat-o din motive întemeiate."

Ea a explicat: "Astfel de cazuri nu sunt noi și unice și prezintă o amenințare la adresa securității naționale, în diverse moduri. Prin urmare, astfel de incidente de caz trebuie să fie raportate în mass-media și înregistrate de statele de coastă, pentru a sensibiliza și a lua măsuri împotriva unor astfel de incidente, în viitor."

Nava și echipajul fac obiectul unei anchete în curs. Incidentul evidențiază provocările actuale, în ceea ce privește reglementarea activităților maritime ilegale ale Chinei și vigilența necesară, pentru aplicarea legilor și protejarea apelor teritoriale.

Dezmembrau vase britanice vechi de război

Anul trecut, autoritățile malaeziene au confiscat nava de salvare Chuan Hong 68, pentru că ar fi dezmembrat și îndepărtat epava cuirasatului Marinei Regale Britanice HMS Prince of Wales și a crucișătorului de luptă HMS Repulse.

Aceste nave au fost scufundate de forțele japoneze, în timpul invaziei Peninsulei Malay, în decembrie 1941 și sunt clasificate ca epave de război protejate.

În mai 2023, locuitorii au filmat nava chineză descărcând ceea ce părea a fi un tun mare, plin cu noroi, la un depozit de fier vechi din Malaezia. În timpul unei inspecții din mai 2023, autoritățile au descoperit obuze de artilerie ruginite și alte deșeuri metalice, la bordul navei Chuan Hong 68.

Pedepse cu închisoarea

Dacă echipajul este condamnat pentru profanarea acestor morminte de război, ar putea primi până la doi ani de închisoare. La acel moment, MMEA a sugerat că nava ar fi putut participa la dezmembrarea ilegală a epavelor navelor de război britanice.

În ianuarie 2024, echipa poliției malaeziene a răspuns la rapoartele privind obuze de artilerie vechi găsite la același depozit de fier vechi unde Chuan Hong 68 își descărcase încărcătura.

Printre obiectele descoperite, se aflau două obuze, de 130 mm, echivalente cu cele folosite la tunurile de 5,25 inch, utilizate de HMS Prince of Wales, și 55 de obuze vechi, de 40 mm, standard pentru tunurile antiaeriene ale Marinei Regale Britanice, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.

Autoritățile malaeziene nu au furnizat informații actualizate, cu privire la acest caz, în ultimul an. De atunci, nava s-a întors de mai multe ori, în aceeași zonă operațională din nord-estul Strâmtorii Singapore, dispărând adesea din sistemul de identificare automată (AIS), pentru perioade lungi.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te