Autoritățile chineze nu permit debarcarea acestuia pentru a fi repatriat, de teama unei eventuale infectări cu tulpina indiană a COVID-19. Disperată, familia a cerut sprijinul autorităților române.
Coșmarul familiei din Constanța a început pe 19 aprilie. Atunci, comandantul român de navă Sandu Dan a murit la bordul unui vas sub pavilion Liberia, la doar câteva zile după plecarea dintr-un port din India.
Proprietarul a decis ca nava să meargă spre un port din Indonezia pentru debarcarea trupului neînsuflețit însă autoritățile locale nu și-au dat acordul, potrivit TVR.
Pe 5 mai, nava trebuia să ajungă în portul Shanghai, unde urma să treacă în proprietatea altor armatori. Numai că autoritățile chineze au transmis că nu permit debarcarea comandantului mort.
Și Sindicatul Liber al Navigatorilor a încercat toate variantele ca să ajute familia să repatrieze trupul comandatului, dar în zadar.
Premierul României a dat asigurări că trupul bărbatului va fi repatriat și nu va fi înmormântat în mare.
La aproape două luni de la deces, familia comandantului român încă mai speră că va primi turupul neînsuflețit al bărbatului ca să-l poată înmormânta după datina creștină.