Disney va reduce 7.000 de locuri de muncă, deoarece streaming-ul scade pentru prima dată

DE Alexandru Pop | Actualizat: 09.02.2023 - 10:51
Disney va reduce 7.000 de locuri de muncă, deoarece streaming-ul scade pentru prima dată - Foto: Flickr/PeterPanFan
Disney va reduce 7.000 de locuri de muncă, deoarece streaming-ul scade pentru prima dată - Foto: Flickr/PeterPanFan

Directorul executiv Disney, Bob Iger, spune că elimină 7.000 de locuri de muncă. într-o schimbare majoră a gigantului divertismentului, Disney. Există un plan de economisire a 5,5 miliarde de dolari și de a face profitabil serviciul de streaming Disney+.

SHARE

Acesta a raportat prima scădere a numărului de abonați de când a fost lansat, în anul 2019. Iger a spus că „nu a luat această decizie cu ușurință”.

El a anunțat schimbările alături de cele mai recente cifre de vânzări, primele de când s-a întors la Disney, în noiembrie.

Comentând despre reducerile de locuri de muncă, Bob Iger a spus, conform BBC:

„Am un enorm respect și apreciere pentru talentul și dedicarea angajaților noștri din întreaga lume și sunt conștient de impactul personal al acestor schimbări”.

Citeşte şi: Viitorul magiei Disney, între real și virtual, în Metaverse

El a spus că schimbările „ne vor poziționa mai bine, pentru a face față perturbărilor viitoare și provocărilor economice globale”.

Reducerile de locuri de muncă se ridică la aproximativ 3,6% din forța de muncă Disney din întreaga lume.

Între timp, Disney a raportat o creștere cu 8% a vânzărilor, la 23,5 miliarde de dolari (19,4 miliarde de lire sterline), între octombrie și decembrie anul trecut. Profitul a crescut, de asemenea, cu 11%, până la 1,3 miliarde de dolari.

Citeşte şi: Disneyland Paris sărbătoreşte 30 de ani de la inaugurare

Cu toate acestea, Disney+ a raportat o pierdere de 1,5 miliarde de dolari, iar abonații săi au scăzut cu aproximativ 2,4 milioane, până la 161,8 milioane.

Planul va presupune restructurarea companiei în trei segmente - divertisment, care va include film, TV și streaming; parcuri, experiențe și produse ESPN și Disney, axate pe sport.

„Această reorganizare va avea ca rezultat o abordare mai eficientă din punct de vedere al costurilor și mai coordonată a operațiunilor noastre”, a spus Iger analiștilor, într-o conferință de presă telefonică.

Serviciul de streaming al companiei a rămas principala sa prioritate, a adăugat el. Prețul acțiunilor Disney a crescut cu peste 5%, în tranzacțiile extinse de după anunț.

Freddy Colquhoun, director de investiții la JM Finn, a declarat pentru BBC: „Disney a avut destule probleme în ultimul an, mai ales în încercarea de a-și face afacerea de streaming profitabilă”.

El a spus că rezultatele „au fost de fapt cu adevărat liniștitoare” și au întrecut așteptările.

Schimbările Disney ies în întâmpinarea unora dintre criticile din ultimele luni, aduse de investitorul activist miliardar Nelson Peltz, care a criticat compania pentru că a cheltuit prea mult pentru afacerile sale de streaming.

Ca răspuns la anunțul Grupul Disney, Peltz a răspuns: „Suntem încântați că Disney ne ascultă”.

Domnul Iger a revenit ca director executiv al Disney, la mai puțin de un an după ce s-a retras din firmă.

A fost adus înapoi pentru a conduce compania prin vremuri tulburi, după ce prețul acțiunilor a scăzut și Disney+ a continuat să înregistreze pierderi.

Iger, care a condus anterior Disney timp de 15 ani, l-a înlocuit pe Bob Chapek, care a preluat funcția de director executiv în februarie 2020.

Chapek a fost înlăturat după ce afacerea de streaming a Disney a înregistrat o pierdere trimestrială de 1,5 miliarde de dolari.

La mai puțin de 24 de ore de la întoarcerea sa la Disney, Bob Iger a anunţat că plănuiește o schimbare majoră a afacerii.

La vremea respectivă, el a spus că a însărcinat un grup de directori să proiecteze „o nouă structură, care pune mai multă luare a deciziilor înapoi în mâinile echipelor noastre creative și raționalizează costurile”.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te