Misterul OZN-ului prăbușit cu piloți la bord a speriat regimul de la acea vreme într-atât, încât se spune că acesta a fost motivul principal pentru care s-a aliat cu Germania, crezând că e un „avion fără aripi” nemțesc, cu care va câștiga războiul.
„Un avion neidentificat” - nu se inventase încă termenul de OZN - s-a prăbușit lângă Lacul Maggiore, la granița dintre Piemont și Lombardia, scrie La Stampa.
Misterul OZN-ului prăbușit cu piloți la bord cu 14 ani înainte de Roswell
Era 13 iunie 1933 și la Vergiate, în provincia Varese, nu departe de aeroportul Malpensa, nu doar epava „aeronavei”, ci și cadavrele celor doi piloți au fost găsite la sol, la locul prăbușirii.
Regimul a clasificat imediat chestiunea - o depeșă de la Agenția Stefani de natură „foarte confidențială” demonstrează acest lucru -, ce a continuat să fie investigată de un birou proaspăt înființat, Cabinetul RS/33, din care făcea parte și Guglielmo Marconi, inventatorul radioului.
Roberto Pinotti, fondator și secretar al Centrului Național OZN, a încercat să înlăture misterul ce înconjoară acest eveniment.
Citește și: VIDEO Filmul unui OZN peste Orientul Mijlociu, în Congresul SUA. Pentagonul: „Imposibil de explicat”
Rămășițele OZN-ului, ce în desenele primului raport este descris ca o aeronavă cilindrică, având hublouri laterale din care ieșeau lumini albe și roșii, au fost duse la depozitele SIAI-Marchetti din Vergiate, unde au stat 12 ani.
La fel și corpurile piloților, păstrate în formol, studiate îndelung. Se știe că aveau 1,80 înălțime, păr și ochii deschiși la culoare.
Regimul credea că sunt piloți germani, în ciuda părerii autoritare contrare a lui Marconi însuși.
Ipoteza propusă de Pinotti ar putea redefini și istoria perioadei antebelice:
„Poate că regimul italian a crezut că ar fi fost potrivit să se alieze cu o putere militară precum cea a Germaniei, capabilă să producă un avion nemaivăzut până acum, mai degrabă decât să o aibă ca dușman”.
În anii 1950 personalul forțelor aeriene americane a ocupat unitățile de întreținere a aeronavelor militare și ulterior rămășițele au fost trimise în Statele Unite.
Un ofițer de informații american de top susține că forțele americane din Al Doilea Război Mondial au recuperat un OZN care s-a prăbușit în Italia în 1933.
Fostul ofițer de top al Oficiului Național de Recunoaștere, David Grusch, a șocat lumea luna trecută, când a dezvăluit sub jurământ în fața Congresului și a agențiilor guvernamentale despre un program secret al SUA care a obținut mai multe farfurii zburătoare „non-umane”.
Citește și: Congresul SUA organizează o audiere privind recuperarea de OZN-uri prăbușite și piloți extratereștri
Grusch susține că una dintre aceste nave spațiale extraterestre s-a prăbușit în nordul Italiei în 1933, iar regimul italian a pus dosarul la top secret, înainte ca epava și rămășițele piloților să fie duse de forțele americane la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial în SUA.
DailyMail scrie că Grusch a fost informat despre presupusul accident din iunie 1933 de un angajat care ar fi lucrat la nava „non-umană” într-un program secret al guvernului SUA.
Într-un interviu acordat DailyMail.com, cercetătorul italian Roberto Pinotti a împărtășit detalii extraordinare despre prăbușirea navei ce a avut loc cu 14 ani înainte de celebrul incident din Roswell, New Mexico.
Secret absolut ordonat de regimul italian
Pinotti, președintele Centrului Național Ufologic, care poartă sigla italiană CUN, a obținut documente despre care susține că dovedesc prăbușirea de la 13 iunie 1933 și un departament secret înființat de regim pentru a studia presupusa farfurie zburătoare.
Cercetările lui Pinotti au fost întâmpinate cu scepticism în Italia de când a lansat ipoteza pentru prima dată în 2000.
„Eu și colegul meu Alfredo Lissoni am început să investigăm povestea prăbușirii OZN din 1933 în Lombardia, în 1996, când am primit câteva documente secrete originale despre acest caz”, a spus el pentru DailyMail.com.
Documentele au fost trimise în mod misterios lui Pinotti de la o sursă anonimă care pretindea că le-a moștenit de la un membru al familiei care lucra la presupusul program OZN.
Acestea includ două telegrame din iunie 1933 în italiană, una care cere „tăcere absolută” în legătură cu „presupusa aterizare pe pământ național a unei aeronave necunoscute”.
Un alt document, de la 13 iunie, amenință cu „arestarea imediată” și „pedepsele maxime” pentru oricare jurnalist care raportează știri despre o „aeronava de natură și origine necunoscută”.
Epava, luată de SUA după război
Pinotti spune că departamentul RS/33 a fost condus de laureatul Premiului Nobel Guglielmo Marconi, inventatorul radioului.
Cercetătorul italian a primit, de asemenea, note scrise de mână pe hârtie, cu antet de agenție guvernamentală datată 22 august 1936, ce includ o schiță și descrierea unei aeronave cilindrice cu hublouri pe laterale și lumini albe și roșii care zboară deasupra Italiei de Nord.
Punând cap la cap documentele misterioase, Pinotti a reușit să identifice SIAI Marchetti din Vergiate, o bază aeriană, în apropierea presupusului loc de prăbușire din afara Magenta, un oraș satelit al Milano.
Baza a fost evitată în mod miraculos de bombardamentele regulate ale forțelor aliate în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, iar 12 ani mai târziu, în 1945, regiunea a fost securizată de trupele americane și britanice.
Grusch susține că în această perioadă epava a fost expediată în SUA, fiind prima „recuperare” a unui OZN.
„În 1933, în Magenta, în nordul Italiei, a fost recuperată o navă în formă de clopot, de aproximativ zece metri. A fost păstrat de guvern până în 1944, când a fost recuperată de agenții Oficiului pentru Servicii Strategice (OSS, o fostă agenție de informații a SUA)”, a declarat el pentru ziarul francez Le Parisien.
Acest incident precede faimoasa prăbușire de la Roswell, SUA, amplu mediatizată.