Comisia Europeană a lansat o anchetă după ce marketingul influencerilor a produs anul trecut un total de aproximativ 20 de miliarde de euro, scrie euractiv.com.
Rezultatul a fost următorul: s-a constatat că 97% dintre influenceri au publicat postări cu conținut comercial și doar 20% dintre aceștia l-au marcat ca fiind reclamă.
Studiul a fost făcut asupra a 576 de influenceri din 22 de state membre, precum Islanda și Norvegia, pentru a verifica conformitatea acestora cu legislația UE privind consumatorii, creatorii de conținut fiind obligați să dezvăluie activitatea publicitară.
Platformele pe care activează aceștia includ Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitch, Twitter și YouTube.
Creatorii de conținut au o influență considerabilă în online
„Creatorii de conținut dețin o influență considerabilă asupra urmăritorilor lor, mulți dintre ei fiind minori. Fac apel către ei să fie mult mai transparenți față de publicul lor”, a declarat comisarul UE pentru justiție, Didier Reynders, într-un comunicat.
Citește și: FOTO Ce influencer român a visat să ajungă în SRI și să conducă Porsche, ca în NFS, și și-a luat 911
Dintre influencerii care au fost verificați, 119 au promovat „activități periculoase și nesănătoase”, între care consumul de fast food sau alcool, tratamente cosmetice, jocuri de noroc sau tranzacții cu criptomonede.
Comisia Europeană a transmis că ar putea lua măsuri față de 358 de influenceri dacă aceștia nu vor respecta regulile, Uniunea Europeană discutând despre măsurile pe care ar trebui să le ia dacă va fi cazul.
Un document consultat de AFP arată că se recomandă statelor membre „să ia în considerare dezvoltarea unui cod etic pentru influenceri”.
Documentul spune că influencerii pot avea „un impact pozitiv” asupra tinerilor, dar avertizează asupra unor potențiale efecte „dăunătoare”.
Această problemă a apărut în centrul atenției după un scandal de anul trecut, în care a fost implicată creatoarea de conținut Chiara Ferragni, din Italia, care este investigată pentru o afacere cu prăjituri, ea sugerând în mod eronat că banii din vânzări se vor duce către copii bolnavi de cancer.