Portul Constanța, a doua cea mai mare creștere a traficului de marfă în rândul porturilor UE în 2023

DE Daniel Toșa | Actualizat: 26.11.2024 - 13:43
Portul Constanța, a doua cea mai mare creștere a traficului de marfă în rândul porturilor UE în 2023 - Foto: Profimedia images
Portul Constanța, a doua cea mai mare creștere a traficului de marfă în rândul porturilor UE în 2023 - Foto: Profimedia images

Portul Constanța, a doua cea mai mare creștere a traficului de marfă în rândul porturilor UE în 2023. Portul Constanța a înregistrat în 2023 a doua cea mai mare creștere procentuală a volumului de marfă manipulat din Europa, potrivit datelor publicate marți de Eurostat.

SHARE

Creșterea de 17% față de anul precedent a plasat portul românesc pe locul nouă în topul celor mai importante porturi din Uniunea Europeană.

Portul Constanța, a doua cea mai mare creștere a traficului de marfă în rândul porturilor UE în 2023

Cel mai mare avans procentual a fost înregistrat de portul Gdansk din Polonia, care a crescut cu 26,3%, urmat de Constanța, cu 17%. În contrast, scăderi semnificative au fost raportate în porturi importante precum Amsterdam (-15,4%), Trieste și Zeeland Seaports (-12,6%), Goteborg (-12,5%) și Dunkerque (-12,4%).

Grație acestei creșteri, portul Gdansk a intrat în top cinci cele mai mari porturi din UE, în timp ce Constanța este singurul port de pe coasta Mării Negre prezent în clasament.

Rotterdam, Antwerp-Bruges și Hamburg și-au păstrat pozițiile de lideri ai traficului maritim în UE, toate fiind amplasate pe coasta Mării Nordului. În total, porturile europene au manipulat 3,4 miliarde de tone de marfă în 2023, o scădere de 3,9% față de 2022, dar o creștere de 5% comparativ cu 2013.

Citește și: Cum se schimbă raportul de forţe la Marea Neagră, datorită porturilor româneşti. Războiul, decisiv

Portul Constanța, specializat în mărfuri uscate în vrac

Datele Eurostat evidențiază faptul că 60,6% din tonajul total manipulat de portul Constanța în 2023 a fost reprezentat de mărfuri uscate în vrac, ceea ce îl face cel mai specializat port din UE în acest segment.

România a ocupat locul 13 în topul național al traficului maritim, cu 69,25 milioane de tone de marfă manipulate în 2023, în creștere față de 60,26 milioane de tone în 2022. Cele mai mari volume au fost înregistrate în Țările de Jos (545 milioane de tone), Italia (501 milioane de tone) și Spania (472 milioane de tone).

Citeşte şi: VIDEO Constanța, în vizorul Rusiei. Francezii livrează Ucrainei o flotă de patrulare prin România

Din cele mai mari 20 de porturi din Uniunea Europeană, opt sunt amplasate în Marea Mediterană, șapte pe coasta Mării Nordului, trei pe coasta Atlanticului, unul în Marea Baltică și unul în Marea Neagră, reprezentat de portul Constanța.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te