Putin plimbă amenințător bombardiere nucleare în Marea Neagră. Sunt înarmate cu rachete hipersonice.
Două bombardiere strategice rusești Tu-22M3 au finalizat un zbor de antrenament programat deasupra apelor neutre ale Mării Negre, a anunțat Ministerul rus al Apărării.
Bombardierele cu rachete supersonice cu rază lungă de acțiune au fost însoțite de avioane de luptă Su-30SM și Su-27 pe tot parcursul zborului, care a durat aproximativ cinci ore, a precizat ministerul într-un comunicat.
Putin plimbă amenințător bombardiere nucleare în Marea Neagră. Sunt înarmate cu rachete hipersonice
„Toate zborurile Forțelor Aerospațiale Ruse sunt efectuate în strictă conformitate cu reglementările internaționale pentru utilizarea spațiului aerian”, se arată în comunicat, potrivit Anadolu.
Bombardierele Tu-22M3 sunt proiectate pentru a distruge ținte maritime și terestre cu rachete ghidate și bombe.
Fac parte din ramura aviației cu rază lungă de acțiune a Forțelor Aerospațiale Ruse și una dintre componentele cheie ale triadei nucleare a Rusiei, alături de submarine și rachete balistice intercontinentale.
Putin a amenințat frecvent că va folosi arme nucleare de la lansarea invaziei sale pe scară largă în Ucraina, acuzând Occidentul că înarmează Kievul împotriva sa, punând siguranța statului în pericol.
A și schimbat doctrina nucleară, subliniind că Rusia ar recurge la arme nucleare dacă suveranitatea sau integritatea teritorială a țării ar fi amenințate inclusiv cu arme convenționale.
Integritatea teritorială îi este încălcată de forțele ucrainene din Kursk și, deși a fost mobilizată o forță de 50.000 de soldați, inclusiv nord-coreeni, Rusia nu poate elibera acel teritoriu.
Asigurarea „coridorului grânelor” prin Marea Neagră
În plus, Rusia nu reușește nici să oprească exportul de grâne ucrainene prin Marea Neagră, în ciuda bombardamentelor continue asupra porturilor ucrainene.
Recent, pentru a ușura exportul, Marsh McLennan, lider global în servicii de management al riscului, lucrează la asigurarea de război pentru navele de marfă ce transportă cereale prin coridorul Ucrainei la Marea Neagră și negociază acum acoperirea pentru potențiale zboruri civile din Ucraina, odată ce cerul devine mai sigur.
ONU a convins inițial Rusia să permită înființarea coridorului de cereale, dar Rusia s-a retras din inițiativă și a început să lovească navele care transportau mărfuri.
„Livrarea s-a oprit. Nivelurile de asigurare au crescut la un inaccesibil 5% pe transport sau uneori mai mult”, a declarat Crispin Ellison, partener senior al Marsh McLennan, pentru Kyiv Post.
Forțele ucrainene au recâștigat apoi controlul din Rusia asupra mai multor platforme de foraj offshore de gaz și petrol din apropierea Crimeei, ceea ce le-a permis să controleze din nou coridorul cerealelor.
Citește și: Rusia își schimbă doctrina nucleară. Este prima oară când este invadată de alt stat - Ucraina
Rușii foloseau radarul amplasat pe platforme pentru a detecta navele de marfă ucrainene și a da coordonatele pentru atacuri.
Acum, Marsh McLennan a lansat o facilitate pentru a oferi asigurare la prețuri accesibile pentru exporturile din porturile Mării Negre – Unity – împreună cu Guvernul ucrainean, Agenția de Credit pentru Export a Ucrainei, Ukreximbank, Ukrgasbank și DZ Bank.
Tarifele de asigurare în Marea Neagră sunt acum „în jur de o cincime din ceea ce erau”, precizează Ellison.
Citește și: A mai căzut un bombardier strategic nuclear Tupolev, de 40.000.000 $, al Rusiei
Chiar dacă Rusia a atacat din nou porturile Odesa și Izmail (pe Dunăre) cu rachete, aceasta nu a deranjat piața.
„Piața comercială normală a fost reluat la trafic normal pe Marea Neagră”, a subliniat Ellison, deoarece „tarifele de asigurare sunt mai mici decât cele din Marea Roșie în acest moment”.
Asigurarea de război pentru avioane sau nave este un produs de nișă. Și asigurătorii la nivel global ar trebui să treacă la asigurări generale pentru a ajuta afacerile Ucrainei să se redreseze după război.