Acesta a preluat controlul asupra companiei „Komaksavia Airport Invest” Ltd – firmă prin care offshore-ul din Guernsey (insulele Channel) „NR Investments Limited” (deținut de baronul britanic Nathaniel Rothschild) deținea, de câteva luni, concesionara Aeroportului Internațional Chișinău – compania moldovenească „Avia-Invest”.
Tranzacții la limita trădării de patrie
În 2013, Guvernul de la Chișinău a cedat dreptul de gestiune a Aeroportului Internaţional Chişinău, pe o perioadă de 49 de ani, companiei „Avia Invest”, controlată de controversatul om de afaceri Ilan Șor. Contractul a fost semnat la 30 august 2013, „Avia Invest” fiind fondată cu 28 de zile înainte - la 2 august 2013. În iunie 2017, Șor a fost condamnat de prima instanță la 7 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru escrocherie și spălare de bani, dar a fost lăsat în libertate până la pronunțarea instanței de apel (aici dosarul stă nemișcat și azi). În iunie 2019, cu câteva ore înaintea căderii regimului Plahotniuc, Șor a fugit din țară, iar în perioada care a urmat a încercat să-și vândă proprietățile din Moldova.
Societatea civilă din Moldova atenționa încă în 2013, că aeroportul este profitabil, „afacerea cu concesionarea fiind croită pentru un client special”. Premierul de atunci, Iurie Leancă, spunea că Ministerul Economiei l-a convins de necesitatea concesionării Aeroportului: „Ministerul Economiei mi-a vorbit despre necesitatea concesionării, pentru că şi pista era deteriorată. Nu am reuşit un împrumut de la BERD. Poate nu trebuia ca acest lucru să fi fost făcut prin acea licitaţie închisă. Poate trebuia să cer suplimentar informaţii. Mi s-a spus atunci că sunt acţionari şi din Coreea de Sud”, a spus Iurie Leancă în februarie 2015.