Şeful tribului Cherokee, Chuck Hoskin Jr, "a spus producătorului auto că nu va mai tolera utilizarea numelui"Cherokee" de către companie", a confirmat luni un purtător de cuvânt al acestui trib. Acest lucru a fost comunicat firmei mamă a producătorului Jeep, grupul Stellantis, rezultat în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american FiatChrysler.
"Cred că a venit timpul în această ţară, atât pentru companii cât şi pentru echipe sportive, să renunţe la utilizarea numelor, imaginilor şi mascotelor amerindiene pentru produsele, tricourile şi echipele lor", a apreciat şeful tribului Cherokee într-o declaraţie transmisă la mijlocul lunii trecute revistei americane Car and Driver. "Sunt sigur că au fost bine intenţionaţi dar nu suntem onoraţi să avem numele nostru înscris pe portiera unei maşini", a adăugat Chuck Hoskin Jr.
Jeep a lansat „Cherokee” în 1974
Constructorul auto american Jeep a lansat automobilul de teren Cherokee în 1974 şi între timp au fost introduse mai multe modele cu acelaşi nume.
În urma presiunilor, echipa de fotbal american din statul Washington precum şi echipa de baseball din statul Cleveland au renunţat şi ele recent să mai utilizeze numele unor triburi amerindiene, Redskins respectiv Indians.
Context
Cherokee este denumirea unei populații de amerindieni stabiliți în general în zonele statelor Georgia, Carolina de Sud și de Nord și estul statului Tennessee din SUA.
Lingvistic ei fac parte din familia de limbi irocheze și posedă un sistem de scriere propriu, mai exact un silabar, inventat de o singură persoană, la ora aceea analfabetă, cu numele Sequoyah. Numele arborelui mamut „sequoia” se trage de la cherokee-ul Sequoyah. „Alfabetul” cherokee este folosit pentru scrierea limbii cherokee, care este vorbită de populația de amerindieni cu același nume.
Potrivit recensământului din anul 2000, pe teritoriul S.U.A. se află aproximativ 300.000 de cherokee, potrivit Wikipedia.