Kremlinul nu discută despre negocierile privind exporturile de cereale ucrainene, deoarece acestea sunt purtate de reprezentanți militari, a declarat miercuri secretarul de presă al președinției, Dmitri Peskov.
Rusia a furat în mod sistematic cantități industriale de cereale și nu numai din Ucraina ocupată. Turcia a permis tranzitul navelor operate de ruși, încărcate cu grâne și alte bunuri furate din Ucraina, prin Bosfor, acesta fiind monitorizat de SUA și aliați.
Nava de transport vrac SV Konstantin, sub pavilion rusesc, a tranzitat Bosforul spre Marea Egee, transportând porumb deturnat din Sevastopolul ocupat către Izmir.
Aflat în proprietatea lui Alexander Annenkov, partener al Ministerului rus al Apărării, al Căilor Ferate Ruse, al Rosneft, Gazprom și Lukoil, vrachierul Fedor, sub pavilion rusesc AnRussTrans, a tranzitat Bosforul transportând porumb sustras din Sevastopol ocupat către Bandırma, Turcia.
Citește și
Ucrainenii construiesc noi terminale în porturile de pe Dunăre pentru exportul cerealelor
EXCLUSIV 1.000.000 tone cereale din Ucraina, prin Portul Constanța de la începutul războiului
Nava de transport în vrac Matros Koshka, sub pavilion rusesc, a tranzitat Bosforul spre Marea Mediterană, din Sevastopolul ocupat spre Beirut, dar în realitate spre Siria, transportând 27 000 de tone de grâu furat.
Nava de transport vrac Emmakris II, sub pavilion Panama, a companiei MCF Shipping, cu sediul în Dubai, a tranzitat Bosforul spre Marea Mediterană, în drum spre Suez, probabil spre Regatul Arabiei Saudite, transportând 64.000 de tone de grâu, după ce a efectuat operațiuni de transport de la navă la navă timp de câteva săptămâni lângă Kerci, Crimeea.
Nava de transport în vrac Matros Pozinici, sub pavilion rusesc, cu sediul la Astrahan, sudul Rusiei, a tranzitat Bosforul spre Mediterana, din Sevastopolul ocupat, presupus a fi spre Beirut, dar în realitate spre Siria.
Vasul-cisternă Suezmax Matala, sub pavilion maltez, al companiei TMS Tankers, cu sediul la Atena, a tranzitat Bosforul spre Marea Mediterană, transportând metale grele din Urali în drum de la Sheskharis Novorossisk la rafinăria ISAB din Santa Panagia, deținută de Lukoil, al doilea mare producător de petrol din Rusia.
Nava cargo Lady D (x-Maliy BS), sub pavilion rusesc, sancționată de Trezoreria SUA, a tranzitat Bosforul spre Marea Mediterană în drum de la Novorossisk la Zhanjiang, în China, transportând arme rusești. Lady D este operată de compania Transmorflot, cu sediul în Daghestan, sancționată de Trezoreria SUA.