Judecătorii Curții de Apel București au decis, joi începerea procesului asupra fatidicei nopți de 20 octombrie 2015, după ce ancheta DNA a întârziat mai mulți ani.
Totuși, procurorii DNA au ajuns la concluzia că există indicii conform cărora "Oprea Gabriel a dispus, pentru sine, să beneficieze de însoțire cu echipaje de poliție rutieră cu titlu permanent, ca aceste echipaje să fie formate atât dintr-un autoturism de poliție rutieră (un agent și un ofițer de poliție rutieră), cât și dintr-o motocicletă a poliției rutiere".
Tragedia
În noaptea de 20 octombrie 2015, Bogdan Gigină rula în viteză cu motocicleta în fruntea coloanei oficiale cu care se deplasa Gabriel Oprea.
Pe o ploaie măruntă, din cauza vizibilității reduse și a vitezei (84 km/h, după cum susțin procurorii), în zona Bulevardului Știrbei Vodă a pierdut controlul motocicletei și a căzut într-o groapă săpată pentru remedierea unei avarii la rețeaua de distribuție a gazelor.
„În seara de 20 octombrie 2015, agentul de poliţie Gigină Bogdan-Cosmin, în vârstă de 28 de ani, a fost implicat într-un accident de circulaţie pe o stradă din municipiul Bucureşti, în urma căruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrală, consecinţă a unui traumatism cranio-cerebral şi facial cu fractură craniană, leziuni care au cauzat decesul. La momentul producerii accidentului, victima Gigină Bogdan-Cosmin făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului Oprea Gabriel, care preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuinţa sa”, arată DNA.
Conform procurorilor, accidentul rutier care a determinat decesul poliţistului Gigină s-a produs ca urmare a nerespectării de către Gabriel Oprea, Petre Mazilu şi General MPM Impex SRL a dispoziţiilor legale şi a măsurilor de prevedere pentru exercitarea unor activităţi – activitatea de însoţire a ministrului de către poliţişti rutieri în cazul lui Oprea, respectiv activitatea de realizare a unor lucrări în carosabil în cazul firmei şi administratorului acesteia.
DNA arată că Gabriel Oprea i-a pus pe poliţiştii rutieri care au executat această activitate de însoţire într-o situaţie permanentă de risc sporit, obligându-i să participe la o activitate ce avea un potenţial ridicat de producere a unor evenimente rutiere.
Mușamalizarea
Deși la acea vreme Gabriel Oprea era ministru de Interne, protecția informativă a coloanei sale era asigurată de militarii de la DGIA, serviciul secret al Armatei, nu de ofițerii serviciului secret al MAI.
DGIA era condus de generalul Marian Hăpău, un fidel al lui Gabriel Oprea, care se află și în prezent la șefia instituției. De altfel, sursele Newsweek România spun că, în noaptea morții polițistului Bogdan Gigină, Gabriel Oprea se îndrepta spre o petrecere la care-l invitase chiar șeful serviciului militar al Armatei.
Seful dispozitivului contrainformativ din acea seară era ofiterul DGIA Octav Cercel. El este un martor important al acestui caz, dar, din informațiile Newsweek România, nu a fost audiat de către procurorii DNA. „Asta nu înseamnă că judecătorul cazului nu îl poate chema să depună mărturie”, ne-au declarat surse ce preferă să rămână anonime.
Aceleași surse susțin că ofițerii de informații ai DGIA ar fi fost implicați într-o operațiune de alterare a dovezilor de la locul acidentului.
O altă informație interesantă este că polițistul responsabil cu degajarea traseului coloanei lui Gabriel Oprea era Rene Emanuel Vornicu, un alt martor important. La acea vreme, el era șeful Serviciului de Supraveghere Rutieră din sectoarele 1,2 și 6. Accidentul în care a murit Bogdan Gigină s-a petrecut pe Strada Știrbei Vodă, din sectorul 1.
Unul din subalternii lui Vornicu, care poate da detalii despre acea seară, este polițistul Eugen Stan, arestat în ianuarie 2018 pentru trei infracțiuni sexuale, printre care și pedofilie. Sursele noastre spun că acesta a fost la serviciu în seara morții lui Gigină.