Cum a câștigat un băiat un avion de vânătoare de la Pepsi ? Greșeala de 70.000.000 $ a companiei

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 14.11.2023 - 16:11
Cum a câștigat un băiat un avion de vânătoare de la Pepsi ? Greșeala de 70.000.000 $ a companiei Foto: captură video
Cum a câștigat un băiat un avion de vânătoare de la Pepsi ? Greșeala de 70.000.000 $ a companiei Foto: captură video

Incredibil sau nu, un băiat de 20 de ani a reușit să câștige un premiu nevisat în urma unei simple reclame a companiei Pepsi. El împreună cu prietenul său au speculat anumite elemente cheie pe care le-au folosit în apărarea lor. Povestea celor doi a rămas în istorie,

SHARE

În 1995, Pepsi a lansat un anunț pentru mărfuri care pot fi schimbate cu puncte strânse din cutii și sticle de băuturi – câteva sute îți dau un tricou, 1.400 îți iau o jachetă și așa mai departe.

Și la sfârșitul reclamei, se spune că poți câștiga un avion de vânătoare Harrier pentru 7 milioane de puncte.

Fiecare copil care a strâns marfa este arătat că aterizează pe gazonul școlii și zâmbește: „Cu siguranță bate autobuzul!”.

Ceea ce nu arăta reclama a fost un fel de declinare a răspunderii care spunea că acest lucru nu este adevărat, scrie theguardian.com

Cum a câștigat un băiat un avion de vânătoare de la Pepsi ? Greșeala de 70.000.000 $ a companiei

Citeşte şi: 14 restaurante celebre de la care ai mâncat în Mall, închise. S-au găsit insecte, murdărie, praf

Nicio literă mică spunea că Pepsi nu va oferi o aeronavă militarizată de 32 de milioane de dolari oricui ar reuși să adune 7 milioane de puncte.

Din acel moment, John Leonard, în vârstă de 20 de ani, s-a hotărât să extragă de la companie un jump-jet Harrier – acceptând oferta lui Pepsi ca fiind legitimă, așa cum a susținut cu fermitate de atunci.

El l-a implicat și pe un prieten de-al lui bogat și împreună și-au dat seama că Pepsi permite și achiziționarea de puncte pentru 10 cenți bucata - reducând efectiv costul avionului la 700.000 USD.

Odată jocul început au urmat și seriile de procese

„A fost în mod clar o glumă”, spune Brian Swette, directorul general al PepsiCo de atunci, despre anunț, obosit și nu pentru prima sau chiar pentru a miliona oară, având în vedere cât de mult a durat cazul. 

Citește și: România a scos Rusia din Curtea Internațională de Justiție. Bogdan Aurescu e noul judecător

Aceasta a rămas, în esență, apărarea lcompaniei Pepsi pe tot parcursul. La început, avocații companiei de băuturi răcoritoare au presupus că afirmația lui Leonard și Hoffman era în esență o zdruncinare și i-au oferit băiatului un acord de un milion de dolari.

Dar Leonard pare să fi vrut cu adevărat doar ceea ce a fost promis. Hoffman, prietenul lui Leonard pare să fi vrut doar să vadă confuzia din ochii avocaților, când și-au dat seama că problema nu era deschisă negocierii.

Citește și: Economistul șef al BNR, despre tinerele generații: „Ăștia nu știu cum să fugă de muncă”

La un moment dat, Leonard îl angajează pe Michael Avenatti (acum cunoscut pentru că a reprezentat-o ​​pe Stormy Daniels în procesele ei împotriva lui Trump și pentru că a înșelat-o ulterior - el este acum în închisoare pentru aceasta și alte condamnări pentru infracțiuni). 

Fața lui strălucește de fericire în timp ce relatează cum Leonard a refuzat în cele din urmă tacticile grele ale lui Avenatti și a revenit la modul de gândire al lui Hoffman, care era să lupte cu stilul de teren de joacă – „Dar ai promis!” fiind cam tot argumentul.

Cazul a făcut istorie și este acum inclus în manualele juridice și în predarea din SUA. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te