10.000 de lei pe lună este salariul de bază la care se adaugă alte cinci sporuri, printre care și unul de consemn la domiciliu, pentru un director de la Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS).
Așa arată datele oficiale ale institituției de stat, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor. De aceste sporuri nu se va atinge coaliția și premierul Marcel Ciolacu care a anunțat creșteri de taxe, impozite, TVA și oprirea investițiilor în vederea echilibrării deficitului bugetar.
După cum se vede din imaginea de mai jos, care reflectă salariile la AIAS, în anul 2023, un director ia salariu de bază de 10.000 de lei la care se adaugă spor de condiții vătămătoare de 1.500 lei, spor consemn la domiciliu de 1.500 lei, spor de siguranță aeronautică - 2.000 de lei. Și ceilalți angajați primesc aceste sporuri (minim 2 din 3 sau chiar toate 3). La acestea se adaugă indemnziație de hrană și un voucher de vacanță.
Ce înseamnă aceste sporuri?
Potrivit Legii 173 / 2017 a salarizării unitare, se acordă spor pentru consemn la domiciliu, un spor de până la 15% din salariul de bază. Consemnat la domiciliu înseamnă că ești mereu gata de intervenții în cazul în care ești solicitat să o faci. Cei consemnați vor trebui să aibă telefonul deschis și să revină, la nevoie, rapid. Activitatea prestată la revenirea în unitate constituie muncă suplimentară.
Altfel zis, directorul trebuie să stea acasă ca să intervină în caz că va cădea un avion.
Potrivit legii, pentru siguranța navigației, siguranța feroviară, siguranța rutieră și siguranța aeronautică, se oferă un spor de până la 20% din salariul de bază.
Citește și: SURSE Coaliția pregătește o creștere a TVA de la 5 la 9%. Microîntreprinderile, mai dur impozitate
Media sporului de siguranță aeronautică a fost de 940 de lei.
Ce se întâmplă la AIAS
„Misiunea Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) constă în îmbunătățirea siguranței aviaței civile din România. Aceasta se realizează prin emiterea recomandărilor de siguranță, bazate pe informații rezultate atât din investigațiile accidentelor și incidentelor din aviația civilă, precum și din studiile și analizele privind siguranța zborului, elaborate cu scopul prevenirii producerii unor evenimente similare”, după cum aflăm de pe site-ul companiei.