Ce conține raportul:
„O altă statistică alarmantă este faptul că 41,6% dintre profesorii respondenți au afirmat faptul că elevii din unitatea de învățământ în care predau nu au primit toate manualele gratuit în anul școlar 2018-2019, fiind încălcată una dintre primele prevederi ale Legii Educației Naționale, și anume accesul gratuit la educație.
Se poate concluziona că decidenții nu acordă atât de multă atenție sistemului educațional deja șubred, periclitând astfel procesul de predare-învățare și punând, din nou, educația pe un loc secund. Chiar și așa, din procentul prea mic de elevi care primesc manuale gratuite, în 24,5% din cazuri, manualele nu ajung la timp, ceea ce întărește afirmația mai sus realizată”, arată raportul.
Un procent alarmant de 42,1% dintre elevii respondenți au observat cazuri de discriminare rasială, etnică sau pe baza statutului social în ultimul an, în școala lor.
7,1% dintre respondenți au afirmat faptul că, în ultimul an, le-a fost pretinsă o anumită sumă de bani pentru admiterea sau parcurgerea în sistemul de învățământ.
52,1% dintre respondenți au asistat la situații în care cadrele didactice au avut un comportament neadecvat fie în interacțiunea cu elevii, fie cu alte persoane.
17,3% dintre elevi nu a avut posibilitatea de a participa liber la activități extrașcolare, olimpiade sau concursuri școlare, respondenții fiind privați de oportunitățile de dezvoltare personală de care și-au dorit să profite.