Ce face românul când vede ursul? Studiul pentru care Pieleanu a luat 120.000 lei de la guvernul PSD

DE Mircea Marian | Actualizat: 26.08.2020 - 11:50

În 2018, una din firmele sociologului Marius Pieleanu a primit, de la ministerul Mediului, un contract de 120.000 de lei. Newsweek România a cerut ministerului Mediului studiile realizate de Pieleanu pentru acest minister.

SHARE

La momentul atribuirii contractului, ministru al Mediului era Grațiela Gavrilescu.

Pentru 120.000 de lei, Pieleanu a făcut un sondaj telefonic cu circa 10 întrebări și șase focus-grupuri, participanții fiind chestionați ce percepție au despre urs.

“În cadrul discuției, participanții au fost puși să își imagineze că sunt pe stradă cu un grup de prieteni și se întâlnesc cu un urs“, se arată în studiul lui Pieleanu. 

Răspunsurile primite, perfect previzibile, au fost:

- „aș sta pe loc, îl las să treacă și apoi îmi văd de drum”;
- „aș face gălăgie, aș țipa. El ar trebui să se sperie și să plece”.
- „deși știu că n-am nicio șansă, aș fugi”.

În cadrul sondajului, Pieleanu a întrebat dacă românii preferă ca urșii care vin în orașe să fie împușcați sau relocați, majoritatea zdrobitoare fiind pentru relocare. 

Institutul Avangarde a întrebat și care este animalul sălbatic pe care românii îl apreciază cel mai mult. Circa 23% au spus că apreciază ursul, 17% - căprioara, 5% - cerbul, 5% - lupul și 2% -iepurele. 

Nu este clar de ce ministerul Mediului dorea să știe ce animal preferă românii și cum a folosit studiile lui Pieleanu. 

Sondajele lui Pieleanu, mediatizate de Antena 3, sunt celebre prin erorile uriașe. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te