Continuă consolidarea mecanismelor de combatere a contrabandei şi fraudei la graniţă

DE Alexandru Pop | Actualizat: 04.06.2024 - 15:44
Continuă consolidarea mecanismelor de combatere a contrabandei şi fraudei la graniţă - Foto: INQUAM PHOTOS/Ovidiu Iordachi

Continuă consolidarea mecanismelor de combatere a contrabandei şi fraudei la graniţă: două scannere puse în funcţiune.

SHARE

Continuă consolidarea mecanismelor de combatere a contrabandei şi fraudei la graniţă: două scannere puse în funcţiune la Biroul Vamal Albiţa.

La două săptămâni de la punerea în funcțiune a primului scaner din cele 26 la biroul vamal Galați-Giurgiulești, se inaugurează, la cea mai intens circulată vamă de pe frontiera dintre România și Republica Moldova, încă două noi sisteme de scanare cu raze X.

Continuă consolidarea mecanismelor de combatere a contrabandei şi fraudei la graniţă

Aceste două scanere, plasate în Biroul Vamal Albița, vor permite un control vamal mai rapid și mai precis al bunurilor aflate atât în camioane, cât și în mijloacele de transport persoane.

Unul este relocabil și va fi utilizat pentru controlul autoturismelor, în vreme ce al doilea este o noutate, fiind un scaner mobil ce permite verificarea camioanelor.

Această măsură vine ca parte a unui efort mai larg al Ministerului Finanțelor de a moderniza infrastructura vamală pentru a asigura o gestionare eficientă a frontierelor în interesul securității naționale și pentru a consolida mecanismele de combatere a contrabandei și fraudei la granițe.

Citeşte şi: Lucrătorii din Vămi, supărați: avem un singur scaner, dar nu din acest motiv nu intrăm în Schengen

Prin utilizarea echipamentelor de scanat se poate face inspectarea containerelor pentru mărfuri sau interiorul coletelor/bagajelor fără deschiderea acestora. Selecția pentru control prin scanare va fi efectuată în urma analizei de risc realizate pe baza informațiilor disponibile la nivelul autorității vamale.

"Mulți au fost sceptici că aceste tehnologii vor fi implementate, dar iată că intrăm într-o eră a normalității și transparenței în operațiunile vamale.

O normalitate în care putem scana peste 500 de camioane pe zi într-un punct vamal fără să fie nevoie să deschidem vreunul. Imaginați-vă doar cât timp consumă verificarea manuală a unui singur camion care transportă tone de marfă.

Citeşte şi: Motiv să nu fim în Schengen. România are un scaner vechi pentru a combate evaziunea. Alte 15 nu merg

Capacitatea de a reacționa rapid la posibilele fraude este esențială pentru combaterea evaziunii fiscale și pentru menținerea integrității sistemului vamal.

Noile scanere permit detectarea instant a mărfurilor nedeclarate, reducerea timpului petrecut de șoferi în vamă și îmbunătățirea eficienței operaționale a punctelor vamale.

Aceste mărfuri, care pot varia de la produse de consum uzual la echipamente industriale, nu numai că afectează veniturile fiscale, dar pot pune în pericol și sănătatea și siguranța oamenilor.

Tocmai de aceea este vitală această investiție în cele 26 de scanere pe care le vom aveam în toate punctele de frontieră importante. Proiectul nostru în valoare de 100 milioane euro este susținut atât din bugetul național, cât și din fonduri europene, fiind parte integrantă a Planului Național de Redresare și Reziliență”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

Mai multe informații, aici -- https://shorturl.at/NO1Mu

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te