Sorin Grindeanu a fost întrebat cum a fundamentat Ucraina solicitarea către Comisia Europeană, de includere a Canalului Chilia – Bâstroe în coridorul european de transport TEN-T.
Sorin Grindeanu despre Canalul Chilia - Bâstroe
„Şi mai trebuie ceva, ca în cazul de faţă România să fie de acord. Noi am transmis punctul nostru de vedere că singura cale navigabilă este canalul Sulina. Punct”, a răspuns ministrul Transporturilor.
Citeşte şi: Mircea Geoană avertizează: Chestiunea Bâstroe poate strica sprijinul românilor pentru Ucraina
El a explicat şi de ce nu a apelat la Comisia Dunării, în chestiunea Bâstroe.
„Am mai văzut că a apărut o idee cum e bine să apelăm la Comisia Dunării care e la Budapesta. M-am ferit să fac acest lucru. Din Comisia Dunării face parte şi Rusia”, a afirmat Grindeanu, conform News.ro.
Citeşte şi: Europarlamentar român, contrariat de situația Canalului Bâstroe: „Nimeni nu amenință Delta Dunării”
Dorinţa Ucrainei de a adânci Canalul Bâstroe, care se desprinde din Canalul Chilia, spre nord-est, în teritoriul Ucrainei, vârsându-se în Marea Neagră, a reprezentat un motiv de tensiuni între cele două state.
În timp ce România este preocupată de protecţia biosferei în Delta Dunării, Ucraina doreşte să folosească acest curs de apă pentru scopuri comerciale, în contextul războiului şi invaziei Rusiei în Ucraina.