MAI, transformare digitală în mandatul lui Cătălin Predoiu. HUB-ul, accesat de milioane de ori

DE Newsweek România | Actualizat: 04.09.2024 - 13:46
Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne - Foto: Facebook/ Cătălin Predoiu
Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne - Foto: Facebook/ Cătălin Predoiu

Ministrul Cătălin Predoiu a transmis că digitalizarea MAI a dus la o soluționare mai rapidă a solicitărilor și la o comunicare mai facilă cu oamenii. Aceasta a dus la debirocratizarea activității ministerului și asigurarea resurselor digitale în misiunile polițiștilor.

SHARE

Ministerul Afacerilor Interne anunță principalele repere ale transformării digitale, în mandatul ministrului Cătălin Predoiu, cu obiectivul de a soluționa mai rapid solicitările cetățenilor, de a răspunde nevoilor cetățenilor printr-o comunicare facilă și pentru a crește nivelul de transparență instituțională. 

MAI, transformare digitală în mandatul lui Cătălin Predoiu 

Un obiectiv major al MAI este debirocratizarea serviciilor, obiectiv atins în mare măsură prin intermediul HUB-ului de servicii la nivelul ministerului, respectiv prima infrastructură de tip cloud la nivel guvernamental și primul portal integrat. HUB-ul MAI a fost accesat până acum de peste 14 milioane de ori.  

Prin intermediul HUB-ului s-au eliberat peste 500.000 de certificate de cazier juridic, documente are sunt generate acum online, fără taxe și timpi de așteptare. Important de precizat faptul că până acum cazierul era eliberat la ghișeu, cu plata taxei de timbru sau de urgență și timp de așteptare, atât la cozi la ghișeu, cât și a documentului pentru o perioadă de peste 10 zile. 

Digitalizarea serviciilor MAI a făcut posibilă, de asemenea, programarea pentru pașaport prin servicii informatizate. S-au făcut peste 1 milion de programări online pentru eliberarea pașapoartelor. 

Poliția Rutieră este în proces de digitalizare accentuată, prin activarea sistemului de evidență a abaterilor, sesizarea conducerii agresive în trafic, eliminarea cozilor la ghișee pentru eliberare documente, scurtarea timpilor de așteptare pentru eliberarea permiselor de conducere și a certificatelor de înmatriculare. 

În domeniul situațiilor de urgență, sistemul RO-ALERT este îmbunătățit constant și adaptat nevoilor (se anunță în prezent și alte situații de urgență, cum ar fi prezența în zonă a animalelor periculoase), iar inspectoratele de urgență și-au digitalizat activitatea.

Articol susținut de PNL.

Textele publicate în această rubrică sunt advertoriale plătite conform Legii 334/2006 privind finanțarea activităților partidelor politice și a campaniilor electorale.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te