Segmentul auto face parte din strategia de reindustrializare a României propusă de premier, pentru care își dorește finanțări cu scheme de ajutor de stat, garanții și facilități de 6-8% din PIB anual. Marcel Ciolacu a garantat păstrarea cotei unice de impozitare în 2025, dar și semnarea de noi contracte colective de sector în România, industria auto fiind unul din sectoarele prioritare pentru Executiv. De asemenea, premierul a mai vorbit despre redimensionarea Rabla, dar și despre reducerea contribuțiilor la sănătate și pensii pentru salariile mici și medii.
Cota unică de impozitare, neschimbată în 2025
Aflat în vizită la Mioveni, Premierul Marcel Ciolacu le-a spus sindicaliștilor Dacia că se va păstra cota unica de impozitare a veniturilor și anul viitor. Cota unică nu va fi modificată până când digitalizarea ANAF-ului nu se va finaliza, reforma sistemului fiscal fiind jalon în PNRR pentru cererea de plată numărul 4. Reforma va fi supusă consultării cu toți actorii sociali, sindicatele, mediul de afaceri și ONG-urile.
"Orice modificare fiscală trebuie făcută doar după un consens cu sindicatele şi patronatele. Faptul că nu vom creşte taxele în 2025 reprezintă o garanţie că mergem, împreună, pe calea sigură pentru dezvoltarea României", a declarat Marcel Ciolacu.
Marcel Ciolacu a vorbit și despre reducerea poverii fiscale pe salariile mici și medii, dorindu-și micșorarea contribuției pentru sănătate și pensii.
Contract colectiv de sector pentru întreaga industrie auto, după premiera din sectorul bancar
Premierul Marcel Ciolacu și ministrul Muncii Simona Bucura Oprescu le-au spus sindicaliștilor că își doresc extinderea de noi contracte colective de sector în următoarele săptămâni și luni, industria auto fiind direct vizată. Avantajele unei astfel de măsuri reprezintă condiții mai bune de muncă și o protecție crescută a salariaților.
"Am căzut de acord că trebuie să existe un parteneriat între stat, sindicate și patronate, care să ne ajute pe toţi să ne dezvoltăm! Vom căuta, împreună, soluţii pentru a reduce în mod echitabil costul muncii şi măsuri de sprijin pentru marile companii din această industrie astfel încât acestea să se poată concentra pe noi investiţii, protejând forţa de muncă extrem de calificată de care dispun", a mai declarat premierul, în urma discuției cu sindicaliștii Dacia.
Redimensionarea Rabla și achiziția de mașini excluisv românești în administrația publică, printre priorități
La finalul vizitei în Argeș, premierul a făcut și un anunț legat de redimensionarea programului Rabla, în avantajul producătorilor autohtoni.
„Va trebui să ne aşezăm cu toţii la masă atât patronate, cât şi sindicate, cât şi Guvernul României. Normal că trebuie să redimensionăm Rabla, sistemul de schimbare a parcurilor auto. Eu voi rămâne consecvent în administraţie, în primul şi în primul rând atât centrală cât şi locală, trebuie să cumpărăm şi am limitat sumele astfel încât să ne încadrăm în producătorii autohtoni şi cu certificatul verde, care au prioritate la orice licitaţie”, a susținut Marcel Ciolacu.
Reindustrializare prin scheme de ajutor de stat, garanții și facilități de 6-8% din PIB anual
Strategia de reindustrializare a României pusă în aplicare de Guvernul Ciolacu și prioritate în programul acestuia pentru cursa prezidențială conține măsuri dedicate pentru industria auto. În total, Prim-ministrul își dorește finanțări cu scheme de ajutor de stat, garanții și facilități de 6-8% din PIB anual, pentru dezvoltarea a 9 clustere de competitivitate, printre care și domeniul construcției de mașini.
PSD și Marcel Ciolacu au demonstrat că sunt cei care cresc veniturile românilor, salariul minim și pensiile. Calea sigură pentru România trebuie să conțină reindustrializarea economiei naționale și finalizarea autostrăzilor, oferind în același timp tuturor românilor, din țară și din diaspora, acces egal la sănătate și educație și un program național de protejare a tinerilor de droguri.
CMF 31240010