Nicușor Dan a declarat, în cadrul Newsweek LIVE, că s-a opus din start Taxei Oxigen, introduse anul trecut de Gabriela Firea, pentru că nu rezolva problema traficului rutier.
„În primul rând, la momentul în care a fost introdusă, eu m-am pronunțat împotriva ei și multă lume s-a pronunțat împotriva ei pentru că ea era o taxă, defapt. Singurul lucru care s-ar fi întâmplat ar fi fost că bucureștenii ar fi plătit încă o taxă și ar fi circulat la fel de mult”, a declarat candidatul la Primăria Capitalei.
Acesta crede că motivul principal este că nu există o alternativă reală la autoturismul privat, pentru că sistemul de transport public nu este bine pus la punct.
„Dacă tu nu poți să te bazezi pe transportul public și dacă știi că atunci când ajungi la birou ai o ședință și tu nu ești sigur că te urci la 8.00 și un sfert, în fiecare zi, ca să ajungi la 9.00, atunci o să iei mașina proprietate personală.
Atâta timp cât nu rezolvi transportul public, o astfel de taxă e inutilă, e o taxă pe care o să o plătească și lumea o să folosească în continuare mașina”, a declarat Nicușor Dan pentru Newsweek LIVE.
Politicianul a menționat că există orașe în lume în care există o taxă de acces în centru, dar aceasta are sens când transportul public e eficient, taxa e un fel de taxă de lux.
„Ai luxul să folosești mașina proprietate personală, deși ai un transport public, atunci o să plătești o taxă. Mai e mult până acolo, până în momentul în care să ne punem problema dacă să introducem sau nu o taxă, dar o politică de prețuri de taxare a locurilor de parcare în zone aglomerate este de avut în vedere.”
Candidatul la Primăria capitalei consideră că „degeaba ai 20 de locuri parcate cu 5 lei la Piața Unirii, unde merg foarte des, când de jur împrejur ai o mie de locuri care sunt gratuite și care sunt toate pline.”
„Vedem cum putem să punem o taxă, care poate să fie și 50 de bani într-un loc sau poate să fie 3 lei în alt loc, astfel încât să echilibrăm nevoia și de parcare, dar și nevoia noastră, a tuturor, ca să avem spațiu pentru transportul public”, a declarat Nicușor Dan.
Candidatul PNL-USR-PLUS-PMP consideră că soluția cea mai bună este să fie benzi speciale pentru transportul în comun, prin schimbarea modului cum se parchează pe marginea drumului, prin ridicarea vehiculelor abandonate și prin crearea de mari parcări la intrarea în București.