Printr-un proiect de susținere a persoanelor aflate în dificultate, statul român prin finanțare europeană le oferă românilor câte 250 de lei la două luni pentru achiziția de alimente.
În total, beneficiarii primesc 1.500 lei pe an, sumă care poate fi folosită la magazine sau la restaurante. Nu există o ordine în livrarea banilor pe cardul de alimente, dat fiind că vorbim de 3 firme care au emis aceste carduri.
De regulă, banii erau alocați în cea de-a doua parte a lunii dar de această dată se pare că suma a intrat mult mai repede.
Cardurile de alimente, încărcate din prima zi. Din ce orașe sunt norocoșii care au primit banii
Unii beneficiari care au carduri Sodexo si My Eden Red social spun că au primit banii încă de pe 12 august deși ministrul Proiectelor Europene, Adrian Câciu anunța acum ceva timp o altă dată.
Cu toate acestea pe o serie de grupuri, beneficiarii au anunțat că au primit banii. Newsweek a consemnat declarațiile unor beneficiari care susțin că au primit cei 250 de lei în următoarele localități: Constanța, Timișoara, comuna Dorobanți, Brașov, Botoșani, București sector 2, Buzău, Tulcea, Târgu Neamț, Județul Ialomița, Satu Mare, Galați, Iași, Vaslui, Tulcea, Cluj, Călărași, Alba Iulia, Negrești-Oaș, în unele localități din Ilfov.
Anul acesta se mai dau de două ori banii: în octombrie și decembrie.
Citește și: Care sunt județele unde s-au primit, până acum, banii pe cardul de alimente? Când îi ia toată lumea?
Ce să faci dacă nu ai primit banii pe cardul de alimente. Numerele de telefon unde să suni
Dacă te încadrezi ca beneficiar al acestui ajutor și nu ai primit cardul, trebuie să verifici la cel mai apropiat oficiu poștal. Dacă nu este acolo, sunați la 031.9268.
Tot acolo trebuie să sunați și dacă aveți card și nu a fost încărcat.
Citește și: Anomalie: Bunica are cardul de alimente încărcat, nepotul nu, deși stau în aceeași casă. În ce oraș?
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare.
Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice. Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste.
Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință.
Unde suni dacă ai pierdut cardul de alimente sau nu funcționează
Beneficiarul care a pierdut sau nu îi funcționează cardul social trebuie să anunțe emitentul, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului.
Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.
Citește și: Până când vor primi românii bani de la stat pentru alimente. Vizate sunt 2,5 milioane de persoane
Numerele de telefon oficiale sunt următoarele:
- Edenred: 021 301 33 03
- Sodexo: 021 204 46 64
- UP România: 0374 66 22 73.
Cardul permite plăți contactless, încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS.
Beneficiarii trebuie să știe că nu se pot retrage numerar de pe carduri, ele pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/mese calde de la operatorii economici parteneri.
Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.
De asemenea, potrivit regulamentului, cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate, conform mfe.ro.
Cine primește acești bani?
Citește și: Cum ajung, vineri, deciziile cu pensia recalculată la pensionari? Ce se întâmplă dacă nu sunt acasă?
- persoanele – copii şi adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
- familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale 675 lei;
- familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;
- familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condițiile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
- pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale şi beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.