Mica recalculare este procesul prin care pensionarii mai pot adăuga puncte în plus la pensie. Se iau în calcul doar veniturile nepermanente pentru perioadele lucrate înainte de 2001.
Documentele pot fi trimise și prin email de către pensionari pentru a face mai ușor procesul de recalculare.
Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP.
Dosarul de pensie poate fi trimis și online pentru mica recalculare. Care sunt pașii
Citește și: Panică la Casa de Pensii! Cine nu va lua pensie deloc în decembrie? Sunt mai întârzieri la plată
Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.
Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Toate campurile marcate cu * sunt obligatorii şi salvarea cererii nu este posibilă dacă acestea nu sunt completate.
Citește și: Casa de Pensii: 2.500.000€ pe un contract ce lasă pensionarii fără pensie. Cine au fost „complicii”?
Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea, iar informațiile completate să nu conțină diacritice.
Formularul cuprinde mai multe secțiuni printre care datele de identificare (nume, prenume, CNP, e-mail, act de identitate, adesa de domiciliu).
Care sunt pașii prin care pot fi trimise documentele la pensie
Se introduce text (Cod CAPTCHA)
Este necesară completarea câmpului text de la finalul cererii cu simbolurile (litere, cifre) apărute în fereastra Introduceţi text . Acest câmp asigură faptul că cererea nu este completată de un sistem automat ci de o persoană. În situaţia în care simbolurile din fereastra Introduceţi text nu sunt lizibile, se acţionează butonul Reîmprospătare, pentru apariţia unui alt text.
Se apasă butonul de finalizare formular
La accesarea butonului Finalizează si transmite formular se va verifica corectitudinea introducerii datelor (dacă toate campurile obligatorii sunt completate), precum şi consistenţa codului de identificare (CNP/CUI). Dacă datele sunt corecte se va vizualiza formatul PDF al formularului completat.
După finalizarea completării formularului, pentru obţinerea datelor de acces, se va proceda astfel:
În cazul persoanelor care semneaza olograf:
Citește și: Pensionarii cu pensie mai mică de 3.000 lei primesc o nouă gratuitate. La ce folosește beneficiul
Se apasă butonul Tiparire formular pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie. După ce s-a tipărit cererea este obligatorie parcurgerea urmatoarelor etape:
• se semnează cererea;
• solicitantul (beneficiarul titular sau, după caz, persoana mandatată) se va prezenta personal cu cererea semnată la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul.
Potrivit prevederilor Legii nr.9/2023, a fost eliminată obligativitatea prezentării/depunerii de către beneficiari a copiilor documentelor prevazute de legislația din domeniul de activitate al caselor teritoriale de pensii, fotocopierea gratuită a documentelor originale fiind asigurată de instituțiile în cauză.
Se apasă butonul Tiparire formular și se salvează formularul pentru a putea fi semnat electronic. După ce s-a salvat cererea trebuie parcurse urmatoarele etape:
• se semnează cererea cu semnatură electronică calificată;
• cererea astfel semnată se va transmite pe e-mail la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în copie; constituie exceptie documentele justificative pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul, unde este necesara prezentarea acestora în original şi copie.