Un supermarket renunță complet la casele self și reangajează casieri. De ce au făcut asta? Simplu: le place să vorbească cu oamenii.
Auchan a anunțat, în primăvară, că va moderniza treptat tot sistemul de plată, iar acest lucru a stârnit o adevărată furtună pe internet. Newsweek a vrut să vadă dacă angajații se simt în pericol sau dacă sunt clienți care nu se descurcă la casele self-pay.
Citește și: Am cumpărat de la Auchan după scandalul caselor self-pay. „E mai greu, dar omul cât trăiește învață”
Un supermarket din Anglia a făcut exact opusul.
Un lanț de supermarketuri a devenit primul din Marea Britanie care a revenit la casele de marcat cu personal complet, după ce a eliminat majoritatea caselor de marcat cu autoservire.
Șeful magazinelor a declarat: "Ne place să vorbim cu oamenii".
Booths - care are 27 de magazine în nordul țării, în Lancashire, Cumbria, Yorkshire și Cheshire - a constatat că aparatele sunt "lente, nesigure și impersonale" și a decis că "mai degrabă decât inteligență artificială, optăm pentru inteligență reală".
Personalul de la firma, supranumită "Waitrose din nord", a adăugat că a dorit să se asigure că clienții sunt deserviți de persoane cu "un nivel ridicat de îngrijire caldă și personală", scrie Daily Mail.
Citește și: Scandalul caselor self-pay, fără fundament economic? De ce roboții nu ne vor lăsa fără slujbe
A provocat dezbateri
Măsura luată de Booths, fondată în 1847, a provocat numeroase dezbateri cu privire la beneficiile caselor de marcat automate, în timp ce comercianții continuă să lupte cu o epidemie de furturi din magazine.
Asociația britanică a comercianților cu amănuntul independenți a declarat că ar putea exista o "confruntare cu realitatea în ceea ce privește nivelul actual al furturilor din magazine, iar casele de marcat cu autoservire devin un risc costisitor".