Piloții Motul eSports au obținut al treilea succes stagional, după ce primele două mașini care au trecut linia de sosire în California au primit penalizări post-cursă.
Primul sezon al ligii în mediul Assetto Corsa Competizione a început cu imaginea clară a ordinii la vârf, însă cea de-a patra rundă a ajuns deja să niveleze valorile și astfel am putut asista la o dispută deosebit de intensă, în care trei echipaje au avut șanse comparabile de a triumfa: Walk Racing, Motul eSports și Aqirys Racing. După o oră de cursă, mai puțin de trei secunde au despărțit aceste trei modele BMW M4 GT4 la căderea steagului în carouri.
Timpul de Pole: 1:29.1
Seara a început cu avantaj net pentru piloții precalificați în grupa a doua. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și Cristian Berindea (Motul eSports) au purtat un dialog la distanță timp de 10 minute, stabilind timpi tot mai rapizi până când s-a confirmat reperul de pole position de 1:29.1 pentru cel dintâi. Berindea a pierdut apoi locul secund la stingerea semafoarelor în detrimentul lui Alex Cascatău (Aqirys Racing), după care cei trei s-au desprins de plutonul condus de Dragoș Simion (Willi Motorsport).
Mai puțin de patru secunde îi despărțeau pe primii trei în momentul opririlor la boxe, iar Cascatău a încercat să dea o lovitură strategică intrând la prima oportunitate. Mutarea nu a dat roade, coechipierul Victor Nicolae având neplăcuta surpriză de a-l vedea pe Andrei Bechir (Motul eSports) cum iese de pe linia boxelor înaintea sa. Nicolae a răspuns printr-o depășire fermă în virajul al cincilea, înainte ca Bechir să-și aducă anvelopele în temperatură, apoi a plecat în urmărirea lui Victor Taraș (Walk Racing).
Rând pe rând cei trei au comis erori pe frânare în acul de păr Andretti și au fost imediat taxați de urmăritorii ce le suflau în ceafă, iar piloții prinși din urmă cu un tur au jucat un rol crucial în rezultatul final al cursei, de vreme ce și-au prioritizat bătăliile directe înaintea respectării semnalizărilor cu steag albastru.
Hyundai Ioniq 5 inventează o nouă nișă: „hatcho-SUV”-ul electric
Penalizări pentru coliziuni
Primul la sosire a fost Taraș, însă acesta a fost penalizat cu 10 secunde pentru un contact cu Nicolae în virajul Rainey. La rândul său, Nicolae a primit și el o sancțiune de 5 secunde pentru coliziunea cu un pilot întârziat recalcitrant într-un viraj de tristă amintire din sezonul anterior, iar astfel Andrei Bechir, care se confruntase cu propriile probleme hardware, a moștenit victoria.
Dacă în runda precedentă de la Bathurst Cristian Berindea a putut surmonta prin ritmul său o penalizare de 20 de secunde pentru a păstra primul loc, pe Laguna Seca și trei secunde ar fi fost suficiente pentru a ceda două poziții, confirmând intensitatea rundelor de o oră.
În urma celor trei ocupanți ai podiumului, Iulian Bontea s-a achitat cu brio de sarcina înlocuirii lui Sergiu Nicolae în echipajul Willi Motorsport, sosind al patrulea înaintea lui Mihai Rusu (Textar eSports). Pentru acesta din urmă misiunea se complicase în prima jumătate a cursei, când coechipierul Cezar Toader fusese implicat într-un duel de pus în ramă cu Lucian Cîmpean și Radu Dumitrescu.
FOTO Arta chinezească „Copy&Paste”: Hunkt Canticie, un Range Rover Sport de la 18.000 €
Etapa de pe Laguna Seca a adus puncte în premieră pentru echipajele Smart Driving (Chirvase-Dumitrescu), Crash Test Dummies (Penghis-Cîmpean) și JHS (Opran-Motadel). Categoria licențiaților l-a avut drept câștigător pe Alex Cascatău în fața lui Iulian Bontea, iar cel mai bine clasat debutant a fost Marian Andrei (Racelogic).
Următoarea etapă a RLR BMW GT Challenge va avea loc peste două săptămâni în Africa de Sud, pe traseul de la Kyalami unde liga autohtonă a debutat în Assetto Corsa Competizione în toamna anului trecut o primă reuniune în cadrul Gaming Marathon.
Clasamente
General
Motul eSports (Berindea-Bechir) 75p
Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 54,5p
Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 39,5p
Textar eSports (Rusu-Toader) 34p
Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 27p
Piloți debutanți
Marian Andrei (Racelogic) 59,5p
Sebastian Ola (Zecarul eSports) 41,5p
Paul Greavu (MV Racing) 41p
Piloți licențiați
Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 59,5p
Alex Cascatău (Aqirys Racing) 53,5p
Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 45,5p