Cu linii împrumutate direct de la conceptul Hyundai 45 EV din 2019, Ioniq 5 nu este nici hatchback de familie, nici SUV compact, ci ceva pe la mijloc. Un fel de „hatcho-SUV”.
Concret, în comparație cu SUV-ul compact Hyundai Tucson, Ioniq 5 este mai lung cu 13 centimetri și mai lat cu trei. Iar ampatamentul lui Ioniq 5 este mai mare cu 32 de centimetri față de cel al Tucson-ului, ceea ce, clar, se răsfrânge asupra spațiului interior. De exemplu, portbagajul are 531 de litri, față de 488 de litri în cazul SUV-ului (de hatch-ul i30 nici nu vorbim, oferă un portbagaj de 395 litri). Ca idee, și Volkswagen ID.3 pare din clasa Golf, dar oferă un habitaclu mai generos decât Passat-ul.
În schimb, față de Tucson (gardă la sol de 172 mm(, garda la sol a lui Ioniq 5 este vizibil mai mică și, în același timp, ceva mai generoasă decât cea a lui i30, dar suficientă pentru ca noului model să nu-i fie frică de borduri.
Ioniq 5 nu este spectaculos doar din exterior, ci și în interior. „Hatcho-SUV”-ul este animat de un sistem electric de 800 de volți, ca Porsche Taycan, și, atenție, se poate încărca la stații ultrarapide cu până la 350 kW. Bine, deocamdată, astfel de stații publice nu prea există, dar mașina poate.
Hyundai Ioniq 5 este oferit cu două variante de baterie, de 58 kWh și de 72,6 kWh. În cazul bateriei de 58 kWh, se poate opta pentru un Ioniq 5 cu motor de 170 CP, cuplu de 350 Nm și propulsie (tracțiune spate) sau pentru un Ioniq 5 cu tracțiune integrală și o putere de 235 CP/605 Nm cuplu.
În cazul bateriei mari, Ioniq 5 poate fi „4x2”, cu motor de 218 CP și cuplu de 350 Nm, sau „4x4”, cu valențe spotive mai mult decât clare: 306 CP, 605 Nm și accelerație 0-100 km/h în 5,3 secunde.
Cea mai mare autonomie 100% electrică o oferă Ioniq 5 „4x2” de 218 CP și baterie de 72,6 kWh: până la 480 km.