Celebra cursă de viteză în costă Pikes Peak și-a dat verdictul duminică, 25 iunie 2023. După 19,99 km de urcare spre nori, 156 de viraje, un start la 2.865 de metri altitudine și o sosire la 4.301 de metri, britanicul Robin Shute și-a păstrat titlul, câștigând la volanul prototipului Wolf GB08 TSC, cu un timp de 8 minute și 40.080 secunde.
Surprinzător, pe locul 2 a terminat o dubă electrică, pilotată de Romain Dumas, pilot de curse la Le Mans și deținător a numeroase recorduri, cu un timp de 8:47.682. Bineînțeles, nu e vorba despre o dubă electrică obișnuită, ci de Ford Pro Electric SuperVan, un vehicul de ultra-înaltă performanță, inspirat de noul E-Transit Custom, cu un sistem de propulsie alcătuit din patru motoare electrice, o baterie de 50 kWh, răcită cu lichid, și un sistem de control personalizat, care dezvoltă aproximativ 2.000 CP, pentru o accelerație 0-100 km/h în sub două secunde.
Podiumul de la Pikes Peak 2023 a fost completat de Raphaël Astier la volanul unui Alpine A110 Pikes Peak, cu un timp de 9:17.412.
Citește și: Primul pilot tetraplegic din lume campion național de raliuri care intră în Guinness Book este român
Un pilot român a scris istorie în cursa de la Pikes Peak 2023
Andrei Mitrașcă, primul pilot care a fluturat steagul României la Pikes Peak în 2014 și singurul pilot român de la Pikes Peak 2023, a scris istorie la „Cursa către nori” din acest an, chiar dacă locul 20 pe care a terminat nu e locul 1.
Mitrașcă a devansat 46 de echipe, unele dintre ele cu piloți cu mult mai multă experiență și mașini de clase superioare, și a încheiat cursa la un pas de podium în clasa sa, „Open Wheel”, pe locul 4, cu un timp de 10:26.697.
Citește și: VIDEO Rallye du Chablais: Pilotul român Alex Filip, locul 1 la TER 2WD. „Clăbuci pe slickuri”
„Am reusit! De data asta a iesit! Locul 20 din atat de multi concurenti cu masini performante este un rezultat bun pentru Pikes Peak!
A fost un pariu pe care nu l-am facut doar eu. L-au facut cei de la Dosco, de la Böllhoff, l-a facut Adi Teslovan si multi altii, dar mai ales Bogdan Toma care are incredere foarte mare in mine de ceva timp incoace.
Cursa de la Pikes Peak: 156 de viraje, 19,99 km, 4.300 de metri înălțime
Supranumită ”Cursa către nori”, cursa de viteză în costă Pikes Peak International Hill Climb, din Colorado, SUA, este o provocare extremă pentru piloți, dar mai ales pentru mașinile cu motoare termice, din cauza diferenței de nivel de 1.440 de metri.
Traseul are o lungime de 19,99 kilometri, „sparți” în nu mai puțin de 156 de viraje, și urcă până la o altitudine de 4.300 de metri înălțime, unde, din cauza atmosferei mai rarefiate, mașinile cu motoare tradiționale, fie ele aspirate sau Turbo, respiră din ce în ce mai greu.
Citește și: Evoluție: Racing MIMI, primul Mini electric de curse, a ajuns să se bată cu benzinarele echivalente
Spre „Finish”, puterea motoarelor termice poate fi și cu 40% mai mică decât cea de la „Start”.