VIDEO Un pilot român a scris istorie în cursa de la Pikes Peak 2023. O dubă electrică, pe locul 2

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 27.06.2023 - 10:58
Un pilot român a scris istorie în cursa de la Pikes Peak 2023 - Foto: Facebook/Andrei Mitrașcă
Un pilot român a scris istorie în cursa de la Pikes Peak 2023 - Foto: Facebook/Andrei Mitrașcă
Un pilot român a scris istorie în cursa de la Pikes Peak 2023 - Foto: Facebook/Andrei Mitrașcă
Un pilot român a scris istorie în cursa de la Pikes Peak 2023 - Foto: Facebook/Andrei Mitrașcă
Robin Shute și-a păstrat titlul, câștigând la volanul prototipului Wolf GB08 TSC, cu un timp de 8 minute și 40.080 secunde - Foto: Facebook/Robin Shute Racing
Robin Shute și-a păstrat titlul, câștigând la volanul prototipului Wolf GB08 TSC, cu un timp de 8 minute și 40.080 secunde - Foto: Facebook/Robin Shute Racing
Robin Shute și-a păstrat titlul de cel mai rapid, iar pe locul 2 s-a clasat o dubă electrică de circa 2.000 CP - Foto: Facebook/Pikes Peak International Hill Climb (Official Site)
Robin Shute și-a păstrat titlul de cel mai rapid, iar pe locul 2 s-a clasat o dubă electrică de circa 2.000 CP - Foto: Facebook/Pikes Peak International Hill Climb (Official Site)

Un pilot român a scris istorie în „Cursa către nori” cu o nebunie de mașină. A terminat Pikes Peak 2023 pe locul 20 din 66 și pe locul 4 în clasa sa. Robin Shute și-a păstrat titlul de cel mai rapid, iar pe locul 2 s-a clasat o dubă electrică de circa 2.000 CP.

SHARE

Celebra cursă de viteză în costă Pikes Peak și-a dat verdictul duminică, 25 iunie 2023. După 19,99 km de urcare spre nori, 156 de viraje, un start la 2.865 de metri altitudine și o sosire la 4.301 de metri, britanicul Robin Shute și-a păstrat titlul, câștigând la volanul prototipului Wolf GB08 TSC, cu un timp de 8 minute și 40.080 secunde. 

Surprinzător, pe locul 2 a terminat o dubă electrică, pilotată de Romain Dumas, pilot de curse la Le Mans și deținător a numeroase recorduri, cu un timp de 8:47.682. Bineînțeles, nu e vorba despre o dubă electrică obișnuită, ci de Ford Pro Electric SuperVan, un vehicul de ultra-înaltă performanță, inspirat de noul E-Transit Custom, cu un sistem de propulsie alcătuit din patru motoare electrice, o baterie de 50 kWh, răcită cu lichid, și un sistem de control personalizat, care dezvoltă aproximativ 2.000 CP, pentru o accelerație 0-100 km/h în sub două secunde. 

Podiumul de la Pikes Peak 2023 a fost completat de Raphaël Astier la volanul unui Alpine A110 Pikes Peak, cu un timp de 9:17.412. 

Citește și: Primul pilot tetraplegic din lume campion național de raliuri care intră în Guinness Book este român

Un pilot român a scris istorie în cursa de la Pikes Peak 2023

Andrei Mitrașcă, primul pilot care a fluturat steagul României la Pikes Peak în 2014 și singurul pilot român de la Pikes Peak 2023, a scris istorie la „Cursa către nori” din acest an, chiar dacă locul 20 pe care a terminat nu e locul 1.

Mitrașcă a devansat 46 de echipe, unele dintre ele cu piloți cu mult mai multă experiență și mașini de clase superioare, și a încheiat cursa la un pas de podium în clasa sa, „Open Wheel”, pe locul 4, cu un timp de 10:26.697.

Citește și: VIDEO Rallye du Chablais: Pilotul român Alex Filip, locul 1 la TER 2WD. „Clăbuci pe slickuri”

„Am reusit! De data asta a iesit! Locul 20 din atat de multi concurenti cu masini performante este un rezultat bun pentru Pikes Peak!

A fost un pariu pe care nu l-am facut doar eu. L-au facut cei de la Dosco, de la Böllhoff, l-a facut Adi Teslovan si multi altii, dar mai ales Bogdan Toma care are incredere foarte mare in mine de ceva timp incoace.

Richard Tomlin a considerat ca sunt pilotul potrivit si chiar daca mi-a dat o masina capabila de un timp de sub 10 minute, cred ca este multumit de rezultat.

Steve Goeglein, cel care insumeaza tot ce e mai frumos in spiritul american, a ajuns si el in varf si a doborat recordul de participari consecutive la Pikes Peak! 33 pana acum!

Eu am pilotat cu rezerve, miza a fost prea mare ca sa risc inutil desi am stiut ca stau pe o “mina de aur”.
 
Daca am fi avut putin mai mult noroc in teste si in antrenamente, simt ca as fi fost capabil sa incerc sa cobor sub bariera celor 10 minute.
 
Am asteptat atat de mult sa ma intorc aici, sa am posibilitatea sa ma bat, nu puteam sa imi bat joc de tot ce am invatat in anii de cand fac curse.

Acum pot sa dorm linistit, pot sa ma intorc in dreapta lui Sebi Scirlet, care se pare ca merge tare indiferent de navigator, pot sa ma gandesc o perioada la orice. Pentru mine, cel mai important lucru din lume s-a terminat cu bine!”, a scris Andrei Mitrașcă, pe pagina sa de Facebook, după cursa de la Pikes Peak 2023. 
 
 
Andrei Mitrașcă a concurat la „Cursa către nori” din acest an la volanul unui „kit car” spectaculos. „Masina e o nebunie care cantareste sub 900kg, are un motor Chevrolet de 7.0l V8 si scoate peste 550CP”, a explicat pilotul român.
 
În 2014, timpul scos de Andrei Mitrașcă cu „Ruxi”, un Seat Ibiza Cupra diesel de 180 de cai putere, a fost de 16:16.014, timp ce l-a plasat pe pilotul român pe poziţia 112 din 130.  

Cursa de la Pikes Peak: 156 de viraje, 19,99 km, 4.300 de metri înălțime

Supranumită ”Cursa către nori”, cursa de viteză în costă Pikes Peak International Hill Climb, din Colorado, SUA, este o provocare extremă pentru piloți, dar mai ales pentru mașinile cu motoare termice, din cauza diferenței de nivel de 1.440 de metri. 

Traseul are o lungime de 19,99 kilometri, „sparți” în nu mai puțin de 156 de viraje, și urcă până la o altitudine de 4.300 de metri înălțime, unde, din cauza atmosferei mai rarefiate, mașinile cu motoare tradiționale, fie ele aspirate sau Turbo, respiră din ce în ce mai greu. 

Citește și: Evoluție: Racing MIMI, primul Mini electric de curse, a ajuns să se bată cu benzinarele echivalente

Spre „Finish”, puterea motoarelor termice poate fi și cu 40% mai mică decât cea de la „Start”. 

Urmărește-ne pe Google News

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te