Luptă, Schumi! Septuplul campion de Formula 1 a împlinit 50 de ani

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 03.01.2019 - 22:18

Cu 91 de curse câștigate, 68 de Pole-uri, 77 de recorduri pe circuit și șapte titluri de Formula 1 în buzunar, Michael Schumacher este unul dintre cei mai titrați piloți din istorie. Alintat ”Schumi” și supranumit ”Regele ploii” de către fani, pilotul împlinește astăzi 50 de ani.

SHARE

Din păcate, însă, după accidentul la schi din 29 decembrie 2013, Schumacher nu a mai apărut în public și nici nu prea se știu prea multe detalii despre starea sa de sănătate, familia încercând să păstreze un secret total. Ultima informație a venit chiar astăzi, de ziua lui Schumy, de la Jean Todt, președintele FIA și fostul șef al scuderiei Ferrari, care a declarat pentru Gazetta dello Sport că ”Am văzut împreună cu Schumacher multe curse şi o să mai văd. Repet, vom vedea în continuare multe curse”.

Înapoi în timp

Michael Schumacher s-a născut pe 3 ianuarie 1969 în Hürth, o localitate aflată în apropiere de Köln, Germania. Când avea patru ani, tatăl său, Rolf Schumacher, care era mecanic de karturi, i-a modificat kartul cu pedale montându-i un motor de motocicletă. Apoi, părinții l-au înscris pe Schumy în clubul de karting din Kerpen-Horrem. Iar la vârsta de șase ani, acesta a câștigat primul campionat al clubului. Pentru că în Germania licența de karting se putea obține la minimum 14 ani, Michael a luat-o în Luxembourg, la 12 ani. Iar în 1982, a câștigat Campionatul de  Karting pentru Juniori al Germaniei. Începând din 1984, Michael Schumacher a câștigat mai multe campionate de karting din Germania și Europa, iar în 1987 a devenit campion european la karting.

După aceea, Schumy s-a lăsat de școală și s-a apucat să lucreze ca mecanic și, în 1988, a pus pentru prima dată piciorul pe accelerația unui monopost, participând în Formula Ford și Formula Konig din Germania, câștigând-o pe cea din urmă. În 1989, Michel Schumacher a intrat în Formula 3, cu echipa WTS a lui Willi Weber. Iar un an mai târziu a câștigat titlul.

Evident, tânărul pilot le-a atras atenția echipelor din Formula 1, mai ales lui Jochen Neerpasch, părintele BMW M care, apoi, a fost unul dintre oamenii care au pus pe picioare la acea vreme echipa Mercedes de F1. Prin urmare, Schumi se alătură programului de juniori al Mercedes, alături de Heinz-Harald Frentzen și Karl Wendlinger.

Prima cursă de F1 a lui Michael Schumacher a fost, în 1991, la Spa-Francorchamps, în Marele Premiu al Belgiei. Pilotul echipei Jordan Bertrand Gachot nu a putut lua startul, Mercedes a fost de acord să-i plătească 150.000 de dolari lui Eddie Jordan și Schumi a ajuns pe pistă. Nu cunoștea circuitul decât din postura de spectator, dar tânărul pilot a impresionat întreaga echipă ieșind cu bicicleta pe pistă și învățând fiecare șicană sau viraj. Din păcate, în primul tur după start Schumacher a abandonat din cauza unei probleme la ambreiaj.

În 1991, Schumi a semnat cu Benetton și a încheiat primul său sezon de F1 cu patru puncte din șase curse. În 1992, a simțit pentru prima dată fiorii victoriei în F1 în Marele Premiu al Belgiei de la Spa, circuit pe care mai târziu avea să-l catalogheze drept preferatul său. Iar în 1993, Michael a câștigat tot o cursă, Marele Premiu al Portugaliei, bătându-l pe Alain Prost.

Din 1994, Michael Schumacher a început să adune titluri de campion mondial de F1. Primul la 25 de ani, al doilea, un an mai târziu, în 1995, la 26 de ani.

În 1996, germanul se transferă la Ferrari și termină sezonul pe trei. În 1999, obține titlul la constructori pentru ”căluțul cabrat”, iar din anul 2000 nu mai dă nicio șansă adversarilor. Michael Schumacher câştigă cinci ani consecutiv titlul mondial atât la piloţi, cât şi la constructori (2000, 2001, 2002, 2003 și 2004).

În 2006, după ce a câștigat Marele Premiu al Italiei de la Monza, Schumi și-a anunțat retragerea din F1, surprinzând pe toată lumea. Nu a putut sta însă prea mult departe de lumea curselor. S-a apucat de curse de motociclete și, în 2009, după accidentul pilotului Ferrari Felipe Massa în Marele Premiu al Ungariei, Michael a urcat din nou la volanul monopostului până la sfârșitul sezonului.

Nu a avut o mașină pe măsură, așa că nu a obținut cine știe ce rezultate, dar a dar câteva lecții de  pilotaj și a făcut câteva curse de recuperare superbe. Apoi, în 2010, Michael Schumacher a semnat un contract pe trei ani cu Mercedes, care revenea oficial în F1 pentru prima dată din 1955. Și a început să-și facă mașina, monopostul Mercedes fiind calibrat pentru alt pilot. A terminat sezonul pe locul nouă, fără niciun podium, cu 72 de puncte.

În sezonul F1 2011, Schumacher a început să mărească ritmul și a ajuns să conducă pentru trei tururi Marele Premium al Japoniei. Campionatul l-a terminat pe locul opt, cu 76 de puncte și mai multe clasări în primii șase. Apoi, în 2012, la 43 de ani și 173 de zile, a reurcat pe podium în Marele Premiu al Europei, terminând pe trei. În cursa din Germania a stabilit pentru a 77-a oară un record de viteză pe circuit, iar în Marele Premium al Belgiei din 2012 a devenit al doilea pilot din istorie care a luat startul în 300 de Mari Premiii.

La sfârşitul sezonului 2012, Michael Schumacher a anunţat că se retrage definitiv din Formula 1. Iar pe 29 decembrie 2013, a suferit teribilul accident la schi care l-a făcut din om neom.  

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te