FOTO MIMI, prima mașină electrică de curse Mini din istorie, făcută în România, în al 3-lea sezon

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.05.2023 - 21:18
Racing MIMI - Foto: Bogdan Maran
Racing MIMI - Foto: Bogdan Maran
Racing MIMI - Foto: Rally Art.ro
Racing MIMI - Foto: Rally Art.ro
Racing MIMI - Foto: Mihai Stescu
Racing MIMI - Foto: Mihai Stescu

Racing MIMI, primul Mini electric de curse din istorie, dezvoltat integral în România, își continuă povestea. În 2023, în al treilea sezon în motorsportul autohton, mașina electrică de curse va participa la 15 curse în 5 campionate, precum și la mai multe evenimente de profil.

SHARE

După debutul la Cursa de Coastă Poiana Brașov din 2021, cu Andrei Barbu la comenzi, MIMI a adunat peste 30 de participări în mai multe campionate naționale până acum, care au culminat cu o serie de performanțe importante în 2022.

Anul trecut Andrei Barbu a reușit o clasare în Top 10 și primele puncte în Campionatul Național de Viteză în Coastă (CNVC), iar Horia Platona a reușit un podium disputat în clasa „Două roți motrice” în Campionatul Naţional de Super Rally.

În Campionatul Național de Vehicule Electrice, Racing MIMI a dominat autoritar în clasa sub 250 CP și s-a luptat mereu pentru victorie la general cu modele care dezvoltau de 2-3 ori puterea Mini-ului Cooper SE, care, de fapt, e baza lui mașinii de curse.

Citește și: Primul Mini electric de curse, pus la încercare pe circuit

MIMI, primul Mini electric de curse din istorie, dezvoltat integral în România

Sub dezvoltarea Engage Engineering, în 2022, MIMI a primit o serie de îmbunătățiri și denumirea EVO în linia unei tradiții emblematice în motorsport.

Foarte important, MIMI EVO nu este doar primul Mini electric de curse din lume, dar și unul din puținele modele de curse dezvoltare pe baza unui automobil electric de serie.

În același timp, este singurul model electric din competiție care are o certificare ISO în ceea privește amprenta de gaze cu efect de seră în utilizarea de stradă – mai mică între 33% și 50% față de un model Mini Cooper alimentat cu benzină. Acesta este un element care întăreşte caracterul sustenabil al programului de motorsport MINI Electric Racing.

Citește și: MIMI, prima mașină electrică de curse construită în România: No gas, same problem - supraîncălzirea

Dintre îmbunătățirile aduse de Engage Egineering trebuie menționat diferențialul cu patinare limitată dezvoltat împreună cu firma germană Drexler – acesta a dus și la una din primele accesorii de tuning de perfromanță pentru automobile electrice la nivel mondial, acum clienții de BMW și MINI Cooper SE putând comanda această piesă.

În 2023, MIMI Evo se pregătește să participe la 15 curse în 5 campionate

Sezonul 2023 își propune să ducă povestea MIMI Evo mai departe. În primul rând, Engage Engineering continuă dezvoltarea mașinii, următor pas fiind software care să modeleze livrarea de performanță.

MIMI Evo se pregătește să participe la aproximativ 15 curse în 5 campionate. În prim plan este Campionatul Naţional de Super Rally, cu Horia Platona în calitate dublă de inginer de curse și pilot, și Campionatul Masters de Viteză în Coastă, încă o dată cu Andrei Barbu ca pilot.

Sunt vizate și campionatele de Viteză în Coastă, Vehicule Electrice, dar și o nouă participare la Women Rally.

Citește și: VIDEO Titlul Best Electric Car in Romania 2023 merge la Nissan Ariya. ID. Buzz, premiul cititorilor

Sezonul deja a debutat cu o cursă în Campionatul Masters de Viteză în Coastă, Trofeul Râșnov pe 22-23 aprilie. În contextul unui traseu nou, cu aproape 1 km mai lung față de anul trecut pentru cele două urcări, Andrei Barbu a arătat repede în antrenamente un ritm mai bun. În final vremea foarte dificilă, cu ploaie puternică, a făcut ca timpul înregistrat să fie la nivelul anului trecut.

Pneurile de ploaie Michelin au fost de mare ajutor, pe a doua urcare Andrei reușind să urce cu 2 poziții în clasamentul general, terminând pe locul 24 din 37 concurenți înscriși la start și 27 concurenți clasificați la final.

Un detaliu care vorbeşte de abordarea strategică a urcărilor de coastă este consumul pe fiecare manşă, care a variat între 13% şi 17% din capacitatea bateriei, în funcţie de abordarea lui Andrei.

În același timp, MIMI vrea să construiască mai departe comunitatea de pasionați și pregătește o serie de proiecte și evenimente inedite, care să atragă nou public la competiții.

În acest context trebuie amintită colaborarea cu galerii de artă pentru prezentarea de lucrări pe acoperișul mașinii, dar şi participări la evenimente precum Brand Minds, cea mai mare conferinţă de business din Europa Centrală şi de Est.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te