Criza electrificării mașinilor se acutizează în Europa, pe măsură ce interesul clienților pentru mașinile 100% electrice, mult prea scumpe, e pe un trend descendent. Italia și Cehia, țări cu industrii auto puternice, contestă amenzile uriașe stabilite prin Green Deal din 2025.
Un taximetrist a parcurs 700.000 km cu o mașină electrică Tesla Model S în opt ani. Iar specialiștii de la Auto Trader au verificat bateria de înaltă tensiune pentru a vedea cât s-a degradat aceasta și ce autonomie mai oferă față de una nouă. Rezultatul a fost surprinzător.
Noile taxe UE, adoptate pe 30 octombrie 2024 pentru o perioadă de 5 ani, scumpesc mașinile electrice făcute în China cu între 7,8% și 35,3%. Newsweek a calculat care ar fi noile prețuri ale câtorva modele importante de pe piața din România, pe baza prețurilor de listă actuale.
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, e în derivă. Închide uzina istorică de la Bruxelles, care făcea Beetle în anii 1950 și acum produce Audi Q8 e-tron. Costurile ridicate, mai ales cu electrificarea, și vânzările slabe i-au redus profitul cu 63,7% în T3 2024.
O mașină electrică chinezească de familie este mai rapidă pe Nürburgring ca supercar-ul Lamborghini Huracan Performante, de exemplu, și a stabilit noul record pentru un autoturism cu 4 uși. E adevărat, nu e vorba despre un model „normal”, ci de unul nou, modificat.