Dacia scrie istorie în motorsportul mondial. A dezvoltat un prototip special pentru Dakar, l-a testat cu succes în Raliul Marocului 2024, obținând dubla (Nasser Al-Attiyah, „Prințul deșertului”, a terminat pe primul loc rally-raid-ul, iar Sébastien Loeb, pe locul 2) și pe 3 ianuarie 2025 ia startul în premieră în Dakar.
Citește și: VIDEO Moment istoric! Dublă Dacia și primul trofeu în motorsportul mondial, în Raliul Marocului 2024
Evident, prototipul cu care piloții Dacia,Nasser Al-Attiyah, Sébastien Loeb și Cristina Herrero, vor lua startul în ediția 2025 a Raliului Dakar și în Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC) se numește Sandrider („Călărețul nisipurilor”, în traducere liberă) și, ca orice prototip de Dakar, nu are nicio legătură cu vreun model de serie.
Citește și: Cum arată Dacia Sandrider, prototipul pentru Dakar 2025. 360 CP și merge pe benzină sintetică
Moment istoric! Loeb și Al-Attiyah se pregătesc să se bată pentru titlul Dakar 2025 cu mașini Dacia
Pe 3 ianuarie 2025, echipa Dacia Sandriders va lua startul în Raliul Dakar, gata să răspundă uneia dintre cele mai solicitante și dificile provocări din sportul cu motor. Instalată deja la punctul de plecare din localitatea Bisha, în Arabia Saudită, echipa face ultimele pregătiri înainte de startul competiției.
Dacă debutul în competiția de Rally-Raid a depășit toate așteptările, odată cu dubla victorie în Raliul Marocului, membrii echipei sunt pe deplin conștienți că noul teren de joc îi va pune la încercare mai mult ca niciodată.
Etapa de deschidere a Campionatului Mondial FIA 2025 de Rally-Raid (W2RC), care se va desfășura între 3 și 17 Ianuarie, este un test fără egal atât pentru piloți cât și pentru mașini.
Având ca teren de derulare dunele de nisip și platourile stâncoase care traversează Arabia Saudită de la Vest la Est, Raliul Dakar marchează, pentru echipa Dacia Sandriders, debutul în ediția din 2025 a Campionatului FIA de Rally-Raid.
Citește și: Dakar 2025, o ediție istorică pentru România. Dacia ia startul în premieră, „Mani”, a 15-a oară
„Dubla victorie din Raliul Marocului a arătat nivelul bun de performanță al vehiculului Sandrider, însă pentru Raliul Dakar am pus accent pe fiabilitate. Am lucrat atât la fiabilitatea motorului în centrul de la Sweet Lamb, cât și la optimizarea răcirii în centrul MIRA din Marea Britanie.
În Maroc am întâmpinat unele probleme cu componentele electronice care controlează ventilatoarele de răcire și am luat măsurile necesare pentru a corecta acest lucru și pentru a obține cel mai bun rezultat posibil la prima participare la Raliul Dakar”, a declarat Philip Dunabin, director tehnic al echipei Dacia Sandriders.
„Prințul deșertului” vrea să-și apere titlul. Loeb e pregătit să dea totul
Nasser Al-Attiyah, care a câștigat al treilea titlu de campion mondial la Rally-Raid la volanul Sandrider, este hotărât să-și apere titlul.
„Obiectivul meu este întotdeauna victoria, dar competiția este extrem de dură și traseul deosebit de solicitant în acest an.
Prima săptămână va fi foarte dificilă, așa că va fi necesară o abordare inteligentă. Acestea fiind spuse, mă simt foarte bine la volanul Sandrider, a cărui robustețe a fost demonstrată în Maroc. Am încredere în echipă și în mașină și sper ca prima noastră participare la Raliul Dakar să fie încununată de succes”, a declarat Nasser Al-Attiyah.
Pentru cea de-a șasea ediție din Arabia Saudită a Raliului Dakar, organizatorii au planificat un traseu solicitant de peste 7.700 de kilometri, din care peste 5.100 km de probe speciale.
Începând din 3 ianuarie, echipajele vor aborda Prologul, un test decisiv întrucât cei mai rapizi zece piloți își vor putea alege locul în ordinea de start sâmbătă. Intensitatea va crește apoi, în special cu așa numita etapă „48 de ore”.
Organizată pe parcursul a două zile, aceasta obligă concurenții să se oprească la căderea nopții într-una dintre cele șase zone de odihnă minimaliste din inima deșertului înainte de a relua traseul în zori.
Această primă dificultate va fi urmată de altele, inclusiv etapa de maraton și alte sectoare cronometrate pe teren vulcanic, soluri nisipoase și zone stâncoase.
A doua săptămână va fi marcată apoi de traversarea dunelor Rub al Khali, cea mai mare întindere neîntreruptă de nisip din lume, înainte de sosirea vineri, 17 ianuarie, în Shubaytah. Un traseu divers care necesită o abordare specială, așa cum subliniază Sébastien Loeb înaintea celei de-a noua sa participări la eveniment.
„Va fi un Dakar dificil și va trebui să ne concentrăm și să dăm totul pentru a putea câștiga”, confirmă multiplul campion mondial de raliuri, susținut de copilotul său, Fabian Lurquin.
„Vom vedea în fiecare zi cum evoluează situația. Ne dăm seama că trebuie combinați mai mulți factori pentru a câștiga și sper că experiența noastră va fi un atu. Am muncit din greu să mă pregătesc pentru această cursă și abia aștept să înceapă. Și eu, și echipa, suntem pregătiți să dăm totul”, a mai spus Loeb.
Ocupanta locului șapte în ediția din 2024 a Raliul Marocului, Cristina Gutiérrez este la fel de pregătită să accepte provocarea, la un an după victoria ei în categoria Challenger a Raliului Dakar: „Întotdeauna sunt senzații unice înainte de start. Ultimul an a fost incredibil. Copilotul meu, Pablo și cu mine suntem ca doi copii mari.
Credem că am reușit să învățăm și să ne adaptăm la noua categorie în care evoluăm. Acest lucru ne va permite să dăm tot ce este mai bun din noi.
Echipa Dacia Sandriders este o adevărată familie în care există o atmosferă excelentă. Așteptăm debutul Raliului Dakar cu entuziasm și încredere, rămânând în același timp conștienți că acesta este primul nostru an în care evoluăm la această categorie”.