Încălzit pe macadam după prima etapă a Campionatului European de Raliuri (ERC), Rally di Roma Capitale, pe care a terminat-o pe locul 4, Simone Tempestini nu a avut niciun pic de emoții la revenirea Raliului Sibiului pe macadam. A mers ceas și a început să adune secunde prețioase încă de pe prima probă specială, Cheile Cibinului, pe care a terminat-o cu un avans de 34,2 secunde în fața lui Sebastian Barbu.
La finalul primei zile de concurs, după patru probe speciale și 34,5 kilometri, Tempestini a înregistrat un timp total 23:35,3 minute. Pe 2 s-a clasat favoritul local Sebastian Barbu, la 01:31,1, în timp ce Dan Gîrtofan a fost al treilea, la 01:51,6 în spatele liderului.
Podiumul final general, la capătul celor 9 probe, i-a avut ca protagoniști tot pe Tempestini, Barbu și Gîrtofan, însă cu o rocadă între ultimii doi. O pană pe PS5 Râu Sadului l-a întârziat enorm pe sibian, care a ajuns la 3.49,5 minute în spatele lui Tempestini.
"Mi-a plăcut foarte mult Raliul Sibiului pe macadam! Am avut un ritm foarte bun pe tot parcursul raliului și, deși condițiile au fost diferite de la o zi la alta, ne-am acomodat și totul a ieșit foarte bine pentru noi. Deși mi-ar fi plăcut să ajung la etapa europeana din Letonia, victoria de la Sibiu a îndulcit această dezamăgire. A fost minunat să văd spectatori pe probe, să simt atmosfera de pe celebra Șanta și să mă bucur de fiecare kilometru de probe”, a declarat Simone, la finalul Raliului Sibiului.
Barbu a recuperat până la final, însă nu îndeajuns să îl mai ajungă pe Gîrtofan, care a bifat astfel al treilea podium consecutiv din actuala ediție de campionat. Ultima oară când Giri a terminat o cursă de campionat în afara podiumului se întâmpla în 2018, la Iași, când a fost pe 4. În această perioadă a bifat 11 podiumuri pe plan intern și 3 internaționale.
La fel ca la Raliul Brașovului și Harghitei, marea surpriză a fost Norbert Maior. Cu sora sa Francesca în dreapta, la bordul unui model Peugeot 208 R2, Norbert a încheiat pe 4 la general ediția din acest an a Raliului Sibiului. Pilotul în vârstă de 21 de ani s-a impus însă la 2 Roți Motrice și clasa RC4.
Runda de la Sibiu a încheiat prima parte a sezonului 2020, care programează un total de 6 runde. Astfel, Tempestini a ajuns la 130 de puncte, fiind urmat de Dan Gîrtofan, cu 99. Norbert Maior a strâns 75 de puncte după trei runde și are un avantaj mare față de ceilalți piloți din clasamentul general, Cristian Dolofan, aflat pe 4, strângând 32 de puncte.
Cupa Dacia & Cupa Swift
Acasă, la Sibiu, Raul Badiu a bifat al treilea succes din tot atâtea posibile în Cupa Dacia, acolo unde concurează sub culorile celor de la DTO Rally Team. În absența etapelor de WRC, Badiu a revenit la Cupa Dacia pe care a mai câtigat-o în 2013 și 2015. Cu 9 din 9 probe speciale adjudecate la Sibiu, Badiu a fost mai rapid cu 05:04,6 decât Cristian Șugar, campionul de anul trecut. Dragoș Popa a fost al treilea în această etapă, la 07:33,7 în spatele lui Badiu.
În Cupa Swift, Dănuț Budai s-a impus la rândul său pentru a treia oară consecutiv în actuala ediție de campionat. Hunedoreanul a câștigat 4 probe speciale la Sibiu, însă a avut un avantaj final de 01:27,6 în fața lui Bogdan Talasman, al doilea clasat. Favoritul local Alex Ardelean a completat podiumul cupei monomarcă, bifând și două victorii pe probe.
Tributul macadamului
Dintr-un total de 53 de echipaje care au luat startul, 21 nu au ajuns la finiș. Macadamul și-a cerut tributul, 14 mașini de concurs înregistrând probleme tehnice.
Printre cei învinși de macadam s-au numărat și Vali Porcișteanu, chiar pe final de cursă, dar și Bogdan Marișca.
Următoarea etapă din Campionatul Național de Raliuri este Raliul Iașului în perioada 4-5 septembrie.