Romaniacs: Off-road extrem, pe linia frontului din Primul Război Mondial

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 01.08.2019 - 10:34
Graham Jarvis a dovedit că este într-o formă desăvârșită.
Graham Jarvis a dovedit că este într-o formă desăvârșită.

După prologul din centrul Sibiului, concurenții Red Bull Romaniacs 2019 au înfruntat miercuri, 31 iulie, traseele din Carpații Meridionali, rulând în zona care acum mai bine de 100 de ani a fost linia frontului în Primul Război Mondial.

SHARE

La cei 44 de ani ai săi, ”Regele Carpaților”, cum este supranumit Graham Jarvis, a dovedit că este într-o formă desăvârșită și s-a impus la clasa Gold, fiind urmat de Wade Young (Sherco, Africa de Sud), câștigătorul ediției 2018 a Red Bull Romaniacs, și Manuel Lettenbichler (KTM, Germania). Britanicul este liderul clasamentului general și este determinat să obțină titlul cu numărul 7.

"A fost o zi mai ușoară comparativ cu prima zi din ediția trecută. În realitate nu m-am distanțat pe niciuna dintre secțiunile dificile, însă am avut un ritm bun pe durata întregului traseu. Nu am făcut nicio greșeală importantă și i-am prins din urmă pe ceilalți chiar în prima parte a zilei. Urmează zile mai rapide, carenu sunt chiar pe stilul meu, însă trebuie să trec peste asta și să dau tot”, a declarat Graham Jarvis, după prima zi de off-road extrem la Romaniacs 2019.

Accidentat, Wade Young a afirmat că ”am avut un start prost astăzi și m-am lovit la piciorul drept. Nu știu încă cât este de grav, însă m-a durut toată ziua. Totuși am putut să am un ritm susținut pe aproape întreaga durată a zilei. Sunt fericit că am recuperat din timpul pierdut la prolog și că sunt pe locul trei la general”.

Dintre riderii privați de la clasa Gold s-a făcut remarcat cehul David Cyprian care, deși este foarte răcit și a avut multe probleme cu respirația de-a lungul zilei, a terminat cu al șaselea-lea timp, devansând rideri precum Jonny Walker și Taddy Blazusiak, câștigătorul prologului.

Românul Emanuel Gyenes a arătat un ritm foarte bun, terminând ziua cu al treilea timp la clasa Silver. Sătmăreanul a pornit de pe locul 18, în urma timpului obținut la prolog, unde a avut ghinionul să îi pice lanțul într-unul dintre obstacolele cu foarte multă piatră. La general se află pe locul patru și speră să obțină încă o clasare pe podium în cel mai dificil raliu hard enduro din lume.

”A fost un traseu tehnic, dar foarte uscat și am avut o aderență bună, nu am avut probleme pe urcări. Astăzi, am avut în unele porțiuni blocaje pe traseu, în câteva coborâri am găsit mulți rideri de la Bronze căzuți și nu am avut pe unde să trec, a trebuit să îi ajut, să trag motorul, să îmi fac loc, așa că am pierdut ceva timp. Dar sunt mulțumit de prima zi de off-road. Ziua a doua este mai lungă și ca distanță și ca timp pe care îl vom petrece în șa, așa că sper să pot recupera”, a spus Mani.

Cea de-a doua zi de off-road de la Romaniacs 2019, botezată ”Decebal”, care se desfășoară joi, 1 august, are și ea ceva incursiuni în istorie. Decebal, ultimul rege al Daciei, a rămas în istorie și datorită luptelor duse cu romanii, confruntări poate la fel de aprige cum vor fi și luptele pe care riderii vor trebui să le ducă pentru a ajunge la finiș. Cei de la Gold vor avea un traseu care măsoară în total 151 de km, Silver 136 km, Bronze 118 km, iar clasa Iron 112 km. Aproape de final este o secțiune nou introdusă în traseul Red Bull Romaniacs – ”Brother of K2”. De unde provine numele? Ei bine, pentru că este o urcare care necesită abilități speciale, se va simți ca și cum ai urca pe K2 (al doilea vârf ca înălțime de pe Terra - 8,611 m altitudine). După această ”ascensiune” traseul este predominat de secțiuni rapide și fluide.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te