Prima etapă a sezonului 2025 a F4 CEZ, cea mai disputată competiție de Formula 4 din Europa, s-a desfășurat între 10 și 13 aprilie, pe circuitul Red Bull Ring din Austria, și a constat în trei curse.
Primele două curse din Formula 4 2025 au fost câștigate Bart Harrison, iar Luca Viișoreanu s-a impus în cea de-a treia.
În prima cursă, pilotul român a terminat pe locul 4, iar în cea de-a doua a abandonat după două tururi.
Victorie pentru pilotul român Luca Viișoreanu, în primul weekend de curse din Formula 4 2025
Luca Viișoreanu a pariat pe pneurile slick, în ciuda ploii, și a câștigat cea de-a treia cursă din F4 CEZ 2025.
O ploaie scurtă înainte de start i-a forțat pe aproape toți piloții să treacă pe cauciucuri de ploaie, cu excepția unuia.
Luca Viișoreanu și-a asumat riscul de a rămâne pe slick-uri, intuind că pista are șanse să se usuce repede, iar acest lucru a dat roade. A câștigat detașat, cu peste 8 secunde avans față de locul 2.
Pilotul român de la Real Racing a plecat din pole position, alături de Chase Fernandez de la AS Motorsport. În spatele lor s-au aflat Gino Trappa și câștigătorul celor două curse anterioare, Bart Harrison, ambii pilotând pentru Jenzer Motorsport.
Citește și: Premieră, în motorsport. O echipă 100% românească ia startul în Campionatul GT4 European Series
Cursa a început în spatele mașinii de siguranță, dar Fernandez nu a reușit să se pună în mișcare și a trebuit să fie împins la boxe, ceea ce a dus la reluarea startului.
Dar, în timp ce piloții se pregăteau pentru restart, a avut loc o coliziune, la ieșirea din virajul 8, iar František Němec de la JMT Racing a ajuns în zid.
Condițiile de steag verde au fost reluate pentru scurt timp, iar Trappa a preluat conducerea, urmat de Harrison și Karhan, toți pe pneuri de ploaie, în timp ce Viișoreanu, pe slick-uri, a coborât pe locul 4.
Apoi, safety-car-ul a intrat iar în pistă și David Walther de la Maffi Racing a intrat la boxe pentru a-și înlocui aripa față și a trecut și el pe slick-uri.
Citește și: Peripețiile primilor piloți români din istorie care aleargă în Formula 4, în Franța. Au 14 și 16 ani
Cursa a reînceput în turul 5, iar Trappa și Harrison au început să se bată pentru prima poziție. Karhan a încercat să se apere de Viișoreanu, dar pe pista deja aproape uscată, nu a avut nicio șansă.
Mult mai rapid pe pneuri slick, pilotul român a preluat conducerea, în fața lui Trappa, Harrison, Karhan și Bautista Acosta pe locul 5.
Doar câteva minute mai târziu, Teodor Borenstein a ieșit pe pietriș, aducând din nou mașina de siguranță pe circuit.
În timpul acestei noi perioade de safety-car, niciun alt pilot nu a trecut pe pneuri slick. Mai erau doar câteva minute și, deși pneurile slick erau în mod clar cea mai bună alegere pe pista care acum era în mare parte uscată, nu merita riscul de a rămâne în spate cu doar trei minute înainte de final.
Citește și: VIDEO Un pilot român de 15 ani și o echipă românească debutează în 2024 în Formula 4 din Italia
La ultimul restart, Viișoreanu s-a distanțat clar și și-a consolidat poziția de lider. Trappa s-a menținut pe locul doi, urmat de Harrison, Karhan și Acosta.
După primele trei curse din F4 CEZ 2025, pilotul român Luca Viișoreanu ocupă locul 3 în clasamentul general, cu 37 puncte. Bart Harrison e pe locul 1, cu 65 puncte, urmat de Gino Trappa, cu 54 puncte.