Cum înșală inteligența artificială urechea umană? O companie japoneză a dezvoltat un filtru de inteligență artificială capabil să detecteze țipetele de furie și să le traducă într-un discurs calm, pentru a reduce stresul resimțit de cei aflați la capătul celălalt al unei conversații telefonice încinse.
Cum înșală inteligența artificială urechea umană? Invenția care transformă conversațiile telefonice
Invenția ce are potențialul de a schimba multe dintre discuțiile purtate la telefon aparține unei companii japoneze Softbank.
Aceasta a dezvoltat un filtru de inteligență artificială capabil să detecteze țipetele de furie și să le traducă într-un discurs calm, pentru a reduce stresul resimțit de operatorii de call center, aceștia fiind, în prima fază, „ținta” acestei invenții.
Marile companii de tehnologie sunt de mult timp conștiente de stresul la care sunt expuși zilnic operatorii centrelor de apeluri, mulți clienți descărcându-și furia și frustrările pe ei.
Citește și: Rusia îl foloseşte pe „Tom Cruise”, ca să îndemne lumea să boicoteze Jocurile Olimpice
Unele dintre ele au introdus chiar programe de gestionare a stresului care includ tehnici de relaxare, meditație, yoga sau terapie destinată iritabilității și anxietății.
Cu toate acestea, o companie japoneză ar putea să fi găsit o soluție mult mai eficientă - folosind inteligența artificială pentru a elimina complet țipetele și discursul agresiv din ecuație.
Conversațiile telefonice ar putea deveni mult mai calme - Foto: Pexels.com/karolinagrabowska - cu rol ilustrativ
SofBank susține că a petrecut trei ani pentru a crea un filtru de voce care detectează țipetele și le traduce automat în discurs calm, scrie odditycentral.com.
„Am dezvoltat sistemul de suprimare a emoțiilor ca răspuns la problema socială a hărțuirii de către clienți a angajaților din call center și pentru a-i proteja”, a declarat Toshiyuki Nakatani de la Soft Bank, unul dintre dezvoltatorii filtrului inovator de inteligență artificială.
Filtrul de voce de la SoftBank constă în două etape. Prima este cea în care AI identifică o voce furioasă și extrage punctele cheie ale discursului agresiv.
Citește și: O aplicație lansată în Grecia răspunde la întrebările turiștilor. Oferă informații și în română
În cea de-a doua, inteligența artificială folosește instrumente acustice pentru a îl transforma într-un ton mai natural, chiar politicos.
Interesant este faptul că filtrul nu schimbă niciunul dintre cuvintele rostite de persoană, dar îndulcește semnificativ intonația.
Operatorul de call center va auzi în continuare orice insulte rostite, doar că pe un ton mai blând, ceea ce ar trebui să ajute la reducerea stresului și a anxietății.
Pentru a antrena inteligența artificială, inginerii de la SoftBank au rugat 10 actori să înregistreze cel puțin 100 de fraze comune, inclusiv țipete, acuzații, amenințări și cereri de scuze. În total, peste 10.000 de date vocale au fost folosite pentru a antrena filtrul AI.
Citește și: Joburile cele mai afectate de Inteligența Artificială. Ce sectoare de activitate sunt vizate?
Nu este clar când intenționează SoftBank să implementeze noua inteligență artificială de filtrare a țipetelor în centrele sale de apel, dar va fi interesant de văzut cât de bine funcționează și ce impact va avea asupra stării emoționale a operatorilor.
Ulterior, această invenție ar putea schimba radical și convorbirile telefonice obișnuite, de zi de zi, între două persoane oarecare,