Specialiști din cadrul Continental Engineering Services (CES), furnizorul de servicii de dezvoltare și inginerie din cadrul Continental, testează un sistem de avertizare a coliziunii frontale pe un tramvai din Timișoara, în depoul Societății de Transport Public, destinat creșterii siguranței în transportul în comun.
Citește și: România va produce semiconductori. 420.000.000 €, pentru trei „coloși” occidentali și universități
Specialiști români testează un sistem de avertizare a coliziunii frontale pentru tramvaie
Tramvaiele operează în mare parte în trafic intens și foarte complex în interiorul orașului, un mediu în care numărul participanților la trafic, neprotejați, este în creștere. A crescut gradul de utilizare a bicicletelor și a trotinetelor electrice, de exemplu. Iar, în același timp, atenția în trafic a scăzut în special determinată de utilizarea telefoanele mobile, explică specialiștii Continental Timișoara.
„Oferim experiența noastră în inginerie pentru a sprijini transferul de tehnologie și produse specifice domeniului automotive către clienți din alte industrii. Colaborarea noastră cu Societatea de Transport Public din Timișoara oferă o oportunitate excelentă de a îmbunătăți soluțiile noastre pentru domeniul feroviar, prin activitățile de cercetare și dezvoltare desfășurate local.
Sistemul de avertizare a coliziunii frontale, personalizat de CES pentru nevoile specifice ale transportului public, reprezintă o evoluție importantă pentru îmbunătățirea siguranței în mobilitatea urbană”, a declarat Sorin Iarca, Head of Continental Engineering Services România.
Citește și: Unul dintre cele mai mari laboratoare de testare din industria auto din Europa, deschis în România
Cum funcționează sistemul de avertizare a coliziunii frontale pentru tramvaie testat la Timișoara
Sistemul de avertizare a coliziunii frontale folosește informații obținute prin detecția radar, o poziționare precisă folosind antena GPS și o hartă digitală.
Acesta identifică obstacolele pe traseul estimat al tramvaiului și transmite vatmanului un semnal de avertizare vizual și sonor pentru obiectul detectat, într-o primă etapă și, apoi, pentru frânarea de urgență.
Soluția poate fi implementată în variantă doar cu notificare, oferindu-i vatmanului posibilitatea de a activa frâna manual sau în varianta în care poate acționa automat frâna de urgență, astfel încât tramvaiul să se oprească imediat, fără intervenție umană.
„Posibilitatea de a testa noi tehnologii inovatoare, cum ar fi sistemele de avertizare la coliziunea frontală pe un tramvai, reprezintă un pas semnificativ către crearea unui sistem de transport public modern, în acord cu cerințele actuale.
Parteneriatul nostru cu Continental ne oferă ocazia de a experimenta soluții tehnice aliniate cu viziunea noastră pentru o mobilitate urbană mai inteligentă, mai sigură și mai confortabilă”, a declarat Constantin Cocheci, directorul Societății de Transport Public Timișoara.